رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش 600 درصدی ابتلای آسیایی تبارهای انگلیس به زوال عقل تا 2050

13:48 - 07 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۵۷۴۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیستم درمانی و بهداشتی نژادپرستانه انگلیس کاملا ورشکسته است.

خبرگزاری میزان – سیستم منسوخ درمان بیماران سفیدپوست انگلیسی منجر به نابرابری در تشخیص، مراقبت و پشتیبانی می‌شود.

به گزارش «گاردین»، یک بررسی در انگلیس درباره تبعیض نژادی علیه بیماران آسیایی تبار در سیستم درمانی این کشور، برای مقابله با افزایش پیش بینی شده هفت برابری ابتلای این دسته از افراد به بیماری زوال عقل هشدار داد.

آسیایی تبارها در انگلیس به دلیل خطر بالاتر ابتلا به دیگر بیماری‌ها مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت که خطر زوال عقل را افزایش می‌دهند، بیشتر از جمعیت عادی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

براساس بررسی‌های انجام شده، احتمال کمتری برای تشخیص زودهنگام یا به موقع ابتلای آسیایی تبارها به بیماری زوال عقل وجود دارد.

ضمن این که آن‌ها کمتر به درمان دسترسی دارند و احتمال کمتری دارد که هنگام تشخیص بیماری حمایت دریافت کنند؛ زیرا «سیستم به وضوح ناکافی» درمانی انگلیس چند دهه پیش برای جمعیت عمدتا سفیدپوست راه اندازی شد.  

خدمات بهداشتی و مراقبتی قدیمی طراحی شده برای بیماران سفیدپوست انگلیس در سیستم درمانی این کشور، در مقابل با افزایش هفت برابری موارد ابتلا به زوال عقل در میان آسیایی تبارها، شکست خورده است.

موانع تشخیص، مراقبت و حمایت از زوال عقل که جنوب آسیایی‌ها با آن مواجه هستند به همه زمینه‌های زندگی آن‌ها از نظر روحی، جسمی، اجتماعی و مالی آسیب می‌زند و در نتیجه آن‌ها از انزوا، تنهایی و افسردگی رنج می‌برند.

این افشاگری به دنبال رشته گزارش‌های مبنی بر نابرابری‌ها در سیستم درمانی انگلیس منتشر شد.

یکی از محققان گزارش مذکور می‌گوید «این تحقیق تصویری نگران کننده از پیامدهای تبعیض آمیز یک سیستم منسوخ طراحی شده برای بیماران سفیدپوست انگلیسی است.»

مدیر اجرایی انجمن آلزایمر گفت «انتظار می‌رود مردم جنوب آسیا تا سال 2050 شاهد افزایش 600 درصدی در تشخیص زوال عقل در مقایسه با 100 درصد در جمعیت عمومی انگلیس باشند.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *