افزایش بدبینی آمریکایی‌ها نسبت به اقتصاد کشورشان

13:26 - 06 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۳۷۸۹
یک نظرسنجی نشان می‎دهد نسبت آمریکایی‌هایی که وضعیت اقتصاد را نسبتاً بد یا بدتر می‌دانند در ماه‎های گذشته افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - بر اساس یک نظرسنجی جدید از سوی CBS News-YouGov، سه چهارم آمریکایی‌ها وضعیت فعلی اقتصاد را نسبتاً بد یا بسیار بد ارزیابی می‌کنند و اکثریت آنها نگران توانایی خود برای پرداخت هزینه‌های روزانه هستند.

به گزارش «هیل»، نسبت آمریکایی‌هایی که وضعیت اقتصاد را نسبتاً بد یا بدتر می‌دانند در هر یک از دو ماه گذشته افزایش یافته و از 63 درصد در آوریل به 75 درصد در آخرین نظرسنجی افزایش یافته است.

در این میان جمهوری‌خواهان بیشترین میزان دیدگاه بد نسبت به اقتصاد آمریکا را به ثبت رسانده‌اند.

بر اساس آمارها تنها 9 درصد از آنها دیدگاه خوبی به وضعیت اقتصادی آمریکا دارند.

در میان دموکرات‌ها و مستقل‌ها به ترتیب 64 و 80 درصد نسبت به وضعیت اقتصادی کشورشان دیدگاه بد داشتند.

افزایش بدبینی پس از آن رخ می دهد که نرخ تورم در ماه می از انتظارات اقتصاددانان فراتر رفت و تورم سالانه آمریکا به بالاترین میزان در 40 سال گذشته یعنی 8.6 درصد رسید. افزایش هزینه های نفت، غذا و مسکن تا حد زیادی به افزایش تورم ماه می دامن زد.

بر اساس این نظرسنجی، این افزایش قیمت‌ها باعث شده که بسیاری از آمریکایی‌ها نسبت به توانایی خود برای گذران دوران بازنشستگی و یا حتی خرید اقلام روزمره مطمئن نباشند.

یک سوم از پاسخ دهندگان گفته‎اند که در مورد توانایی خود برای خرید کالاها و خدمات اساسی بسیار نگران هستند در حالی که 32 درصد گفتند که تا حدودی نگران هستند.

73 درصد هم حداقل نسبت به توانایی خود در پس انداز پول ابراز نگرانی کردند.

از هر ده آمریکایی نیز تنها یک نفر گفته است که به برنامه‌های خود برای بازنشستگی بسیار مطمئن است، در حالی که 41 درصد گفته‎اند که بسیار نگران دوران بازنشستگی خود هستند.  

بر اساس گزار‌ش‌ها ، با میانگین قیمت ملی 4.90 دلار به ازای هر گالن بنزین، بیشتر مشکلات اقتصادی در جایگاه‌های عرضه سوخت احساس شده است.

62 درصد از پاسخ دهندگان نیز اعلام کردند که قیمت بنزین تأثیر زیادی بر زندگی آنها داشته است.

از آنجایی که بانک مرکزی آمریکا با افزایش سریع نرخ بهره به تورم فزاینده واکنش نشان می‌دهد، تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان، می‎گویند که انتظار دارند اقتصاد آمریکا در سال آینده در رکود باشد.

نظرسنجی جدید نشان داد که 44 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که رکود در سال آینده رخ خواهد داد و 25 درصد دیگر معتقد بودند که رشد اقتصاد کُند خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا تورم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *