رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نتیجه بررسی طرح استیضاح وزیر صمت فردا اعلام می‌شود/ فاطمی‌امین: پیامک تهدیدآمیزی برای من نیامده است

13:07 - 06 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۳۷۳۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره بررسی طرح استیضاح وزیر صمت در نشست امروز این کمیسیون گفت: اگر نمایندگان قانع شده باشند باید به ما اعلام کنند تا، فردا نتیجه اینکه استیضاح انجام خواهد شد یا استیضاح کنندگان قانع شدند را اعلام کنیم.

خبرگزاری میزان - لطف‌اله سیاه‌کلی درباره صحبت‌های وزیر صمت در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در جلسه امروز که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون پارلمانی رئیس جمهور و نمایندگان متقاضی استیضاح برگزار شد، علاوه بر بررسی مباحث کارشناسی، به موضوعی که در روزهای اخیر درباره پیامک تهدیدآمیز نمایندگان مطرح شده نیز رسیدگی شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر صمت در جلسه امروز مطرح کرد که پیامک تهدیدآمیزی را دریافت نکرده است بنابراین رسانه‌ها و خبرگزاری که این موضوع را مطرح کردند باید از ساحت نمایندگان عذرخواهی کنند زیرا مطالب منتشر شده در این خبرگزاری خلاف واقعیت بوده است؛ خبرگزاری فارس باید عذرخواهی کند.

وی اضافه کرد: در نشست امروز وزیر به بیان نکته دیگری نیز پرداخت و آن این بود که تعدادی از نمایندگان خواهان انتصاب افراد هستند، از ایشان پرسیدم، نمایندگان افراد را پیشنهاد دادند یا خواستار انتصاب افراد بودند، که آقای فاطمی امین پاسخ داد درخواست انتصاب افراد را داشتند. وزیر صمت همچنین تاکید کردند که افرادی که برای انتصاب پافشاری کردند در میان امضای کنندگان استیضاح نبوده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: البته باید به این نکته نیز توجه کرد که وزیر صمت در نشست امروز گفت، متقاضیان استیضاح جزو افرادی که خواهان انتصاب افراد بودند، نیستند از ایشان در این نشست خواستم که اسامی افرادی که به دنبال انتصاب بودند را به هیات رئیسه مجلس اعلام کند تا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این موضوع را بررسی کند.

 سیدرضا فاطمی امین نیز با اشاره به جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن درباره برخی خبرها مبنی بر ارسال پیامک تهدیدآمیز برای وی، گفت: هیچ پیامک تهدیدآمیزی‌ برای من نیامده است و این ادعا را من صراحتا تکذیب می‌کنم و هرکس چنین حرفی مطرح کرده باید خودش پاسخگو باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته تعداد معدودی درباره  انتصابات بر من فشار آورده و پافشاری می‌کنند اما اینکه پیامک‌ تهدید آمیزی برای من آمده باشد درست نیست و من چنین حرفی را جایی نزده ام. 

فاطمی امین اضافه کرد: اگر کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود من آنجا اسامی را خواهم گفت اما به صورت شفاف و صراحتا می‌گویم که کسانی که پافشاری بر انتصابات کرده‌اند، اسامی شان در بین امضاکنندگان استیضاح نیست.

براساس دستورکار هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس، امروز درخواست استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اجرای ماده ۲۲۱ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس با حضور نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی شد.

رای‌گیری طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی دستورکار روز سه‌شنبه(۷ تیر ماه) کمیسیون صنایع و معادن است.

در جلسه صحن علنی 24 خرداد ماه سال جاری  محمد وحیدی نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه و راز و جرگلان و تعدادی دیگری از نمایندگان از وزیر صنعت ، معدن و تجارت در خصوص عملکرد این وزارتخانه در کنترل قیمت‌ها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره‌برداران معدن قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.

این در حالیست که وزیر صمت در دفاع از عملکرد وزارتخانه مطبوع خود عدم ثبات قوانین و مقررات و متغیرهای اقتصادی، پایین بودن بهره وری، تورم بالا، پیروی قیمت های داخلی از نرخ ارز و سهم بالای قاچاق را از جمله مسائل ریشه ای دانست که سال ها انباشته شده اند و گفت: در طول ۴ سال مدیریت دولت دوازدهم وزارت صمت ۵ سرپرست داشته است یعنی با مسائلی گسترده، انباشته شده و ریشه ای مواجه هستیم اما متاسفانه هیچ وقت حل نشده اند.

فاطمی‌امین بیان داشت: در مورد موضوع بازار در طی ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته همواره تورم داشتیم و در چند سال تورم بالای ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و تورم ما تورمی ساختاری است و می توان با کارهای جزئی و موردی آن را اصلاح کرد و نیاز است که به سمت اصلاح ساختار گام برداریم.

همچنین مصطفی طاهری در تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: براساس قانون آئین‌نامه داخلی مجلس در نشست امروز طرح استیضاح وزیر صمت که به کمیسیون ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها مطرح شده بود، در جلسه امروز بحث‌های کارشناسی مناسبی انجام گرفت، افزود: طرح استیضاح وزیر صمت 2 محور داشت؛ نخستین محور مربوط به صنعت خودرو به‌ویژه موضوع قیمت و دومین محور نیز معدن علی‌الخصوص اکتشاف در این حوزه بود.

وی اضافه کرد: در نشست امروز نمایندگان مشکلات را با ارائه اعداد و آمار بیان کردند و وزیر نیز پاسخ های خود را ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ما منتظر نظر نمایندگان هستیم، تصریح کرد: اگر نمایندگان قانع شده باشند باید به ما اعلام کنند تا، فردا نتیجه اینکه استیضاح انجام خواهد شد یا استیضاح کنندگان قانع شدند را اعلام کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تا صبح امروز تعداد امضاکنندگان استیضاح حدود 32 نفر بود، ادامه داد: براساس قانون آئین‌نامه داخلی مجلس اگر تعداد متقاضیان کمتر از 10 نفر شود، استیضاح بایگانی می‌شود اما اگر تعداد امضاها از 10 نفر کمتر نشود، پس از اعلام کمیسیون به صحن علنی مجلس، این موضوع در نخستین نشست علنی مجلس اعلام وصول می‌شود.

طاهری با بیان اینکه جلسه امروز کمیسیون نشست خوبی بود و مباحث مناسبی مطرح شد، اضافه کرد: در این نشست به موضوع تفکیک وزارت بازرگانی که در جلسه دولت مطرح شده نیز اشاره شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن افزود: برخی نمایندگان در جلسه امروز مطرح کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و برخی دیگر نیز قانع شدند که همکاران باید نتایج را به صورت مکتوب به ما اعلام کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *