آغاز عملیات نیرو‌های بسیج مردمی عراق در شمال شرق استان دیاله برای کشف هسته‌های خاموش داعش

19:44 - 11 تير 1397
کد خبر: ۴۳۳۰۸۹
نیرو‌های بسیج مردمی عراق برای تامین امنیت مناطق مرزی مشترک استان‌های دیاله و صلاح الدین، عملیات گسترده‌ای را در محور شمال شرق استان دیاله و جنوب شرق رشته کوه‌های حمرین آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل ، نیرو‌های بسیج مردمی عراق برای تامین امنیت مناطق مرزی مشترک استان‌های دیاله و صلاح الدین، عملیات گسترده‌ای را در محور شمال شرق استان دیاله و جنوب شرق رشته کوه‌های حمرین آغاز کردند.

در این عملیات نیرو‌های تیپ‌های «۱۱۰، ۲۴، ۴، ۲۳» بسیج مردمی شرکت دارند و در تلاش هستند با شناسایی هسته‌های خاموش داعش، حملات را در استان دیاله به حداقل ممکن کاهش دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حملات هسته خاموش گروه تروریستی داعش در محور‌های شمال و شمال شرق استان دیاله از جنوب شرق رشته کوه‌های حمرین صورت می‌گیرد و همین مسئله باعث شده نیرو‌های عراقی توان خود را بر این محور متمرکز کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با میزان به جزئیات عملیات نیرو‌های بسیج مردمی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یگان‌های عملیاتی پاکسازی منطقه «وادی ثلاب» را در حومه رشته کوه‌های حمرین در دستور کار قرار داده اند.

این منبع میدانی افزود: نیرو‌های بسیج مردمی در مرحله نخست عملیات در محور شمال شرق استان دیاله موفق شدند ۵ مقر تروریست‌های داعش را شناسایی و منهدم کنند؛ در ساعات نخست عملیات تعدادی از تله‌های انفجاری کار گذاشته شده هم کشف و خنثی شد.

به گزارش میزان، رزمندگان بسیج مردمی در محدود شمال و شمال شرق استان دیاله هم توانستند مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی داعش را که در منطقه پنهان شده بود کشف و ضبط کنند.

در حال حاضر، آماری دقیقی از تعداد عناصر هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش در شمال شرق استان دیاله وجود ندارد، اما به گفته منابع میدانی غارها، در‌ها و ارتفاعات حمرین به مکان مناسبی برای مخفی شدن شمار قابل توجهی از تروریست‌های داعش تبدیل شده است.

عملیات نیرو‌های بسیج مردمی در حالی در شمال شرق استان دیاله ادامه دارد که از محور شرقی شهر سامراء خبر می‌رسد، رزمندگان تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی عملیاتی را برای شناسایی هسته‌های خاموش داعش در منطقه «زریره الجلام» آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی این منطقه به رشته کوه‌های حمرین منتهی می‌شود که میزبان شمار قابل توجهی از تروریست‌های داعش است؛ نیرو‌های عراقی تاکنون تعدادی از عناصر مخفی داعش را در این محور شناسایی کردند.

به گزارش میزان، تروریست‌های مخفی شده در منطقه «زریره الجلام» درصدد بودند با حملاتی غافلگیرانه، مناطق شرقی شهر سامراء را نا امن کنند که با هوشیاری نیرو‌های بسیج مردمی ناکام ماندند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *