مخالفت آمریکا با بخش زیادی از درخواست‌های پناهجویان متقاضیان افغانستانی

15:02 - 31 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۲۱۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
برنامه مهاجرتی آمریکا برای متقاضیان افغانستانی و اوکراینی دارای تفاوت‌های بسیاری است که نشان دهنده تبعیض در رویکرد واشنگتن است.

خبرگزاری میزان – آمریکا درخواست پناهجویی بیش از 90 درصد متقاضیان افغانستانی را که به دلایل بشردوستانه خواهان ورود به خاک این کشور شده اند، رد کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، آمریکا در تابستان گذشته پس از عقب نشینی ارتش خود از خاک افغانستان، بیش از 70 هزار شهروند افغانستانی را از این کشور تخلیه کرد.

 براساس گزارش خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا (USCIS)، آمریکا از جولای 2021 تاکنون بیش از 46 هزار درخواست پناهجویی از متقاضیان افغانستانی دریافت کرده است.

اما تاکنون بیش از 90 درصد درخواست‌های پناهجویی متقاضیان افغانستانی را که به دلایل بشردوستانه به دنبال ورود به این کشور بودند، رد شده اند.

در عین حال، آمریکا حتی از پذیرش درخواست الحاق بستگان نزدیک پناهجویان افغانستانی خودداری کرده است.

برخی از گزارش‌ها تاکید دارند که رویکرد دولت آمریکا در قبال متقاضیان پناهجویی افغانستانی در مقایسه با دیگر متقاضیان، سختگیرانه تر و براساس نوعی تعصب بوده است.

آن‌ها در تایید این ماجرا، به برنامه مهاجرتی «اتحاد برای اوکراین» اشاره می‌کنند که برخلاف برنامه در نظر گرفته شده برای پناهجویان افغانستانی بدون هزینه و رایگان است.

ضمن این که روند پردازش درخواست پناهجویان اوکراینی برخلاف متقاضیان افغانستانی چند روزه و الکترونیکی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *