کهنی: با اختلاف کمی طلای آسیا را از دست دادم/ ژیمناستیک ایران پتانسیل کسب مدال جهانی را دارد

9:39 - 30 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۷۹۴۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دارنده مدال نقره ژیمناستیک آسیا گفت: در چند سال اخیر رشد خوبی در ژیمناستیک داشته‌ایم و در المپیک جوانان و بازی‌های آسیایی جوانان در شاخه هنری به مدال رسیدیم.

احمد کهنی در گفت‌وگو با میزان، درباره کسب مدال نقره مسابقات ژیمناستیک قهرمانی آسیا اظهار داشت: نهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا بود و تمام قدرت‌های برتر در این مسابقات حضور داشتند، زیرا در این دوره سهمیه جهانی توزیع می‌شد و قهرمانی برای شرکت‌کنندگان اهمیت ویژه‌ای داشت. تعداد زیادی از برترین ژیمناست‌های جهان از قاره آسیا هستند و گرفتن مدال کار راحتی نبود. ژیمناست‌های چین‌تایپه، ژاپن، کره‌جنوبی و چین با بهترین شرایط به قهرمانی آسیا آمده بودند.

وی افزود: سطح مسابقات خیلی بالابود و با اختلاف کمی طلا را از دست دادم؛ البته نسبت به دوره قبلی که برنز گرفته بودم پیشرفتم محسوس بود. توانستم در مجموع 6 وسیله سهمیه جهانی و در دارحلقه هم نقره بگیرم. از نتیجه‌ای که گرفتم راضی هستم و تمام تلاشم را کردم تا بهترین نتیجه برای ایران حاصل شود. تمام تلاش خود را کردیم که جایگاه ژیمناستیک ایران را ارتقا دهیم.

دارنده مدال نقره ژیمناستیک آسیا با اشاره به اینکه پیشرفتش در این سالیان اخیر نسبت به گذشته بهتر بوده است، گفت: این توان و ظرفیت را داریم که در مسابقات جهانی روی سکو برویم و مدال بگیریم و امیدوارم در صورت حضور در آنجا، این اتفاق برای من بیفتد. ما در چند سال اخیر رشد خوبی در ژیمناستیک داشته‌ایم و در المپیک جوانان و بازی‌های آسیایی جوانان در شاخه هنری به مدال رسیدیم. خیلی خوشحالم که برای جوانان علاقه‌مند به ژیمناستیک انگیزه‌ای ایجاد شده و با وجود مشکلات اقتصادی باز هم می‌توانیم پیشرفت و در این رشته سخت در جهان خودنمایی کنیم.

کهنی درباره اینکه برنامه‌اش برای مسابقات جهانی چیست، بیان کرد: امیدوارم پس از این مدال، مسئولان استان کرمان حمایت بیشتری از من داشته باشند، چون مقام‌هایی که گرفتم در استان خودم بی‌سابقه بوده است؛ به همین دلیل توقع دارم حمایت کنند تا برای مسابقات بعدی انگیزه بیشتری داشته باشم. همواره تلاش کرده‌ام بدون توجه به نام حریفان و اینکه در چه شرایطی هستند، تنها و تنها به دنبال باارزش‌ترین مدال باشم. هرچند کارم در مسابقات جهانی دشوار است، اما بازهم هیچ کاری غیرممکن نیست.

وی در پایان با تشکر از مسئولان فدراسیون برای رسیدن به این موفقیت بزرگ خاطرنشان کرد: از مسئولان فدراسیون ژیمناستیک، مربیانم و همچنین خانواده‌ام که در این مدت به ما انگیزه می‌دادند و در این موفقیت بزرگ سهیم هستند کمال تشکر و قدردانی را دارم. قول می‌دهم در مسابقات جهانی هم بتوانم با کسب نتایج خوب پاسخ خوبی به اعتماد این عزیزان بدهم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *