معاون حقوقی رئیس جمهور: شفافیت بخشی از حقوق مردم است

15:10 - 28 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۷۷۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
معاون حقوقی رئیس جمهور کشورمان در نشست کمیته صیانت از حقوق مردم تاکید کرد که شفافیت بخشی از حقوق مردم است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «محمد دهقان»، معاون حقوقی رئیس جمهور، در نشست کمیته صیانت از حقوق مردم که توسط ستاد حقوق بشر برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب ما، پیشوایان ما و قانون اساسی ما همگی مردم‌محور است، اظهار داشت «پایه‌های ایجاد حکومت مردمی با رهبران مردمی در ایران شکل گرفته و در ۴۴ سال گذشته هر سال یک انتخابات با حضور و رای مردم برگزار شده است.»

معاون حقوقی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به حادثه متروپل، گفت «وقتی چند سال پیش مطرح شد که ساختمان متروپل ناایمن است، چرا برخورد نشد و چرا اجازه دادند ساختمان فرو بریزد؟»

وی افزود «مردمی بودن و صیانت از حقوق مردم، با هم عجین است. کسی نمی تواند ادعای صیانت از حقوق مردم کند، ولی خودش مردمی نباشد. با تغییر دولت، بستر مردمی بودن دولت فراهم شد و رییس جمهور مردمی بر سر کار آمد.»

دهقان تصریح کرد «رئیس‌جمهور در سند تحول مردمی، خط مشی خود را تعیین کرده که بی‌سابقه بوده است. آقای رئیس‌جمهور طبق اصل ۱۳۴ قانون اساسی، سند تحول دولت مردمی را به تصویب رساندند و ابلاغ کردند. در این سند بر ایجاد سامانه‌ای برای ارتباط با مردم تاکید شده است.»

معاون حقوقی رئیس جمهور در خاتمه گفت «شفافیت بخشی از حقوق مردم است؛ قانون اعاده اموال نامشروع در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید و این قانون باید هرچه زودتر اجراء شود.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *