رفتار دوگانه و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در برابر پناهجویان

9:38 - 09 تير 1401
کد خبر: ۴۳۱۷۲۱۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهای پر سر و صدای خود در زمینه پناهجویی از اصلی ترین ناقضان حقوق بشر در این زمینه است.

خبرگزاری میزان – بحران اوکراین و جاری شدن سیل پناهجویان اوکراینی به نفاط مختلف جهان، سبب شد تا ریاکاری حقوق بشری رژیم صهیونیستی بار دیگر آشکار شود.

رژیم صهیونیستی در روزهای نخست بروز بحران پناهجویی در پی جنگ اوکراین با ژست حقوق بشری مدعی میزبانی از پناهجویان شد.

اما در ادامه امتناع رژیم صهیونیستی از برعهده گرفتن مسئولیت اظهارات ادعایی، به بهانه محدودیت‌های قانونی، نشان داد که این رژیم در حال اعمال تمایزات مشکوک و غیراخلاقی است؛ به این معنا که پناهجویان اوکراینی دارای اقوام و آشنایان در اراضی اشغالی صرفا با ویزای گردشگری می‌توانند به فلسطین اشغالی وارد شوند.

اما این پایان ماجرا نبود و پناهجویان اوکراینی که وارد اراضی اشغالی شدند با چالشی جدی مواجه شدند؛ سوءاستفاده جنسی.

پناهجویان زن جوان اوکراینی که به اراضی اشغالی سفر کرده بودند، خود را قربانی دام‌های قاچاق انسان و سوءاستفاده جنسی دیدند که رسوایی حقوق بشری گسترده ای را برای رژیم صهیونیستی به دنبال داشت.

در عین حال و به گزارش «هاآرتص»، وزارت رفاه رژیم صهیونیستی با تماس‌های متعدد پناهجویان اوکراینی برای دریافت کمک‌های غذایی مواجه است.

بررسی این رسانه صهیونیستی نشان داد که پناهجویان اوکراینی که در خانه‌های ساکنان اراضی اشغالی اسکان داده شده اند، به دلیل این که اجازه کار نداشته و به میزبان خود متکی هستند، با کمبود غذا مواجهند.

در واقع نیمی از درخواست کمک پناهجویان اوکراینی از وزارت رفاه رژیم صهیونیستی تا نیمه ماه آوریل سال جاری، درخواست کمک برای دریافت مواد غذایی بود.

البته باید توجه داشت که در این حالت هم، همچنان رژیم صهیونیستی میان پناهجویان اوکراینی و پناهجویان سیاهپوست تفاوت قائل می‌شود.

به گزارش «هاآرتص»، رژیم صهیونیستی که به پناهجویان مسن اوکراینی بیمه درمانی ارائه می‌کند، رویکرد کاملا تبعیض آمیزی در قبال پناهجویان سیاهپوست دارد.

285 مهاجر آفریقایی که بیش از 60 سال ساکن اراضی اشغالی هستند، هنوز از هیچ حقوق و مزایای اجتماعی برخوردار نیستند و سرنوشتشان همچنان مبهم است.

این امر نشان می‌دهد که کمک‌های پزشکی در اراضی اشغالی نیز براساس رنگ پوست ارائه می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *