رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش شمار افراد گرفتار به گرسنگی مزمن در جهان

8:21 - 28 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۶۵۴۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سازمان ملل در مورد گرسنگی مزمن در سراسر جهان به دلیل بحران اوکراین هشدار داد.

خبرگزاری میزان - «دیوید بیسلی»، رئیس برنامه جهانی غذا (WFP)، می‌گوید که کمبود بی سابقه مواد غذایی می‌تواند ناآرامی‌ها را در سراسر جهان افزایش دهد.

به گزارش «گاردین»، «بیسلی» با اشاره به شیوع کرونا، بحران آب و هوا و بحران اوکراین به عنوان عوامل موثر در افزایش قیمت حمل و نقل، کود و سوخت، گفت «تعداد افرادی که از گرسنگی مزمن رنج می برند، طی پنج سال گذشته از 650 میلیون نفر به 810 میلیون نفر افزایش یافته است.»

وی افزود «شمار افرادی که گرسنگی شوک را تجربه کرده اند، در مدت مشابه از 80 میلیون نفر به 325 میلیون نفر افزایش یافته است؛ این اصطلاح، سطحی از بحران ناامنی غذایی است که وضعیتی را توصیف می‌کند که فرد نمی‌داند وعده بعدی غذایی را باید از کجا تامین کند.»

رئیس برنامه جهانی غذا ضمن اشاره به کمبود بی سابقه مواد غذایی، هشدار داد که با افزایش قیمت مواد غذایی در سراسر جهان، ده ها کشور در خطر اعتراض‌ها، ناآرامی‌ها و خشونت سیاسی قرار گرفته‎اند.

وی افزود «جهان حتی قبل از بحران اوکراین نیز با بحران جهانی بی سابقه کمبود مواد غذایی به دلیل شیوع کرونا مواجه بود و ما فکر نمی‌کردیم اوضاع از این بدتر شود اما بحران اوکراین آن را بدتر کرد.»

این مقام سازمان ملل، همچنین گفت که پس از رکود اقتصادی 2007-2009 در 48 کشور جهان ناآرامی‌هایی رخ داد و ناآرامی‌های مشابهی اکنون در سریلانکا، پرو، بورکینافاسو، مالی، چاد و ... رخ داده است.

وی با بیان این که عوامل اقتصادی جاری بسیار بدتر از وضعیت 15 سال پیش است، تاکید کرد «تداوم این بحران می‌تواند منجر به قحطی و مهاجرت گسترده شود.»

«بیسلی» از ثروتمندترین افراد جهان خواست تا ثروت خود را به مقابله با گرسنگی اختصاص دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *