رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فعالیت‎های جدید در تاسیسات آزمایش هسته‌ای کره شمالی

11:30 - 26 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۴۷۵۱
یک اندیشکده آمریکایی می گوید که کره شمالی در حال فعالیت در تاسیسات هسته ای خود است.

خبرگزاری میزان - بر اساس تجزیه و تحلیل جدید مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی (CSIS)، کره شمالی اساساً کار بازسازی را در تاسیسات آزمایش هسته‌ای «پونگی-ری» به پایان رسانده و به نظر می‎رسد در حال گسترش فعالیت‌های ساخت و ساز به تونل دوم است.

به گزارش «الجزیره»، این اندیشکده مستقر در واشنگتن، پایتخت آمریکا ، می‎گوید که تصاویر ماهواره‌ای که از 14 ژوئن (24 خرداد) به دست آورده، فعالیت جزئی جدید را در تونل شماره 3 نشان می‌دهد، که نشان دهنده این موضوع است که کار بازسازی و ساخت و ساز در طول چهار ماه گذشته اساساً کامل شده و تونل اکنون برای هفتمین آزمایش هسته‌ای که گمانه‌زنی‌هایی درباره آن می‌شود، آماده است.

این اندیشکده، می‎افزاید که به نظر می‎رسد فعالیت ساخت و ساز جدیدی در تونل شماره 4 وجود دارد که به شدت نشان می‌دهد تلاشی برای فعال کردن مجدد آن برای آزمایش‌های احتمالی آینده وجود دارد.

هسته‌ای

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن پس از انجام بی‌سابقه آزمایش‌های موشکی در سال جاری، از جمله یک موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM)، بر این باورند که پیونگ یانگ برای اولین آزمایش هسته‌ای خود در پنج سال گذشته آماده می‌شود.

تجزیه و تحلیل CSIS می‌گوید که تصاویر ماهواره‌ای مصالح ساختمانی جدیدی را در نزدیکی ورودی تونل شماره 4 نشان می‌دهد که در سال 2018 تخریب شده بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا کره شمالی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *