نژادپرستی در سرویس سلامت عمومی انگلیس/ پزشکان سیاهپوست به دنبال ترک شغل هستند

11:44 - 26 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۳۴۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سرویس سلامت همگانی انگلیس به دلیل نژادپرستی با خطر از دست دادن یک سوم از پزشکان سیاهپوست خود است.

خبرگزاری میزان – نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که سرویس سلامت همگانی انگلیس به دلیل ساختار و رفتارهای نژادپرستانه ممکن است یک سوم از پزشکان سیاهپوست و آسیایی‌تبار خود را از دست دهد.

به گزارش «ایندیپندنت»، نتایج یک بررسی قابل ملاحظه نشان می‌دهد که حدود 60 درصد از پزشکان آسیایی و 57 درصد از پزشکان سیاهپوست در ساختار سرویس سلامت همگانی انگلیس، نژادپرستی را مانعی برای پیشرفت شغلی می‌دانند.

بر اساس این نظرسنجی و بررسی، سرویس سلامت عمومی انگلیس با مهاجرت گسترده پزشکان از پیشینه اقلیت‌های قومی به دلیل روند مداوم نژادپرستی که در سطح شخصی و سازمانی مشاهده می‌شود، مواجه است.

نزدیک به یک سوم از پزشکان مورد بررسی ترک سرویس سلامت عمومی انگلیس را در نظر دارند و یا در دو سال گذشته به دلیل تبعیض نژادی آن را ترک کرده ‎اند، به طوری که 42 درصد از پزشکان سیاهپوست و 41 درصد از پزشکان آسیایی‌تبار به طور خاص به ترک شغل خود فکر کرده‌اند.

این نظرسنجی که پیش از انتشار با روزنامه «ایندیپندنت» به اشتراک گذاشته شد، تصویری از موانع سازمانی برای پیشرفت شغلی، سطوح پایین و خطرناک گزارش‌دهی حوادث نژادپرستانه و بار فزاینده سلامت روان آن بر پزشکان اقلیت‌های قومی در سرویس سلامت همگانی انگلیس ترسیم می‌کند.

این نظرسنجی که شامل حدود دو هزار پزشک در سراسر انگلیس است، یکی از بزرگ‌ترین نظرسنجی‌ها در نوع خود برای مستندسازی تجربه نژادپرستی در حرفه پزشکی در این کشور به شمار می‌رود.

این بسیار نگران‌کننده است که بسیاری از افراد مورد بررسی، نژادپرستی را گزارش نکرده‌اند، چه به دلیل ترس از اتهام‌زنی، برچسب مزاحم بودن یا عدم اطمینان از اینکه این امر به درستی مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ این بدان معناست که پزشکان در سکوت رنج می‌برند و میزان واقعی نژادپرستی نه آشکار می‌شود و نه به آن پرداخته می‌شود.

یکی از مشاوران سیاهپوست آفریقایی‌تبار می‌گوید «اطمینان کمتری برای گزارش مجدد چنین حوادثی وجود دارد، زیرا هیچ اقدامی علیه مجرم انجام نشده است. من از انتقام‌گیری احساس ناراحتی و اضطراب می کنم.»

این نظرسنجی نشان داد که تجارب نژادپرستی در سرویس سلامت همگانی انگلیس به میزان قابل توجهی کمتر گزارش شده است، به طوری که 71 درصد از پاسخ دهندگانی که شخصا نژادپرستی را تجربه کرده ‎اند، تصمیم گرفتند این حادثه را به کسی گزارش ندهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس نژادپرستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *