تاثیر نژادپرستی بر وضعیت کارکنان اقلیت‌های قومی در سیستم درمانی انگلیس

9:13 - 18 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۲۴۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نژادپرستی در سیستم سلامت همگانی انگلیس در همه بخش‌ها گسترده و نهادینه شده است.

خبرگزاری میزان - پرستاران سفیدپوست سیستم سلامت همگانی انگلیس دو برابر بیشتر از همکاران سیاهپوست و آسیایی تبار خود ارتقا شغلی می‌گیرند.

به گزارش «گاردین»، بررسی‌ها نشان می‌دهد پرستاران سفیدپوست و نژاد مختلط دو برابر بیشتر از همکاران سیاهپوست و آسیایی تبار خود ترفیع می‌گیرند و کارکنان اقلیت قومی سیستم بهداشت همگانی به دلیل نژادپرستی ساختاری نادیده گرفته می‌شوند.

براساس بررسی کالج پرستاری (RCN)، این تفاوت در میان پرستاران 35 تا 44 ساله آشکارتر است.

سهم پرستاران سفیدپوست از ترفیع درجه 65.9 درصد، سهم پرستاران نژاد مختلط 64 درصد، سهم پرستاران آسیایی تبار 38.3 درصد و سهم پرستاران سیاهپوست 35.2 درصد اعلام شد.

RCN تاکید کرد که نژادپرستی تاثیری ویرانگر بر کارکنان اقلیت قومی دارد و سیاهپوستان شاغل در بیمارستان‌ها و مراقبت‌های اجتماعی با نرخ بالاتری از دیگر کارکنان مورد آزار فیزیکی قرار می‌گیرند.

یک مقام RCN تجربه‌های پرستاران سیاهپوست از نژادپرستی در محل کار را عمیقا تکان دهنده خواند و اعلام کرد که شیوع کرونا نژادپرستی ساختاری در خدمات بهداشتی و درمانی را بار دیگر در کانون توجه قرار داد.

یک پرستار اورژانس سیاهپوست گفت «کرونا وضعیت وحشتناکی برای پرستاران سیاه‌پوست و اقلیت‌های قومی در کشور ایجاد کرد؛ کمبود تجهیزات، سبب شد تا به ما ماسک کافی داده نشود و به ما گفته شد حتی در صورت ارتباط با بیمار مبتلا به کرونا از لباس‌های محافظ خود دوباره استفاده کنیم و روی آن یک روپوش بپوشیم.»

شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد بیماران از اقلیت‌های قومی نسبت به بیماران سفیدپوست تجربه‌های بدتری از مراقبت های بهداشتی دارند.

در اوایل سال جاری نیز گزارشی از بررسی سیستم سلامت همگانی نشان داده بود که بی عدالتی گسترده در جنبه‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی به سلامت میلیون‌ها بیمار آسیب رساند.

براساس مطالعه مذکور، مقیاس واقعی نابرابری بهداشتی که اقلیت‌های قومی با آن مواجه هستند، نشان دهنده نژادپرستی، تبعیض نژادی، موانع دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و جمع آوری داده‌های ناگوار در مورد قومیت‌ها سال های متمادی بر سلامت سیاهپوستان، آسیایی تبارها و اقلیت‌ها تاثیر منفی داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *