تغییر زمان طرح ترافیک روی میز شهرداری

11:15 - 25 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۳۱۴۶
یک منبع آگاه اطلاع داد امروز قرار است در مورد ساعت طرح ترافیک در شورای ترافیک تهران تصمیم‌گیری شود و احتمال افزایش 2 ساعته طرح ترافیک وجود دارد.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: بنا بر پیشنهاد وزارت نیرو در جلسه هیات دولت، تغییر ساعات اداری از تاریخ ۲۱ خرداد تا ۳ شهریور از ساعت ۷ صبح تا ۱۳:۳۰ در سراسر کشور تصویب شد اما علیرغم این مساله ساعت اجرای طرح ترافیک تغییری نکرد.

در حال حاضر طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 06:30 تا 17:00 و در روزهای پنجشنبه تنها در محدوده کنترل آلودگی هوا از ساعت 06:30 تا 13:00 اجرا می شود.

کسانی که در محدوده طرح ترافیک ساکن هستند هم می‌توانند تا قبل ۹ صبح یک بار از این محدوده خارج شوند و بعد از ساعت چهار عصر امکان یک بار ورود رایگان را خواهند داشت. اما اگر ساکن محدوده طرح نیستید، امکان یک بار خروج رایگان لغو شده است.

ابعاد و مرزهای محدوده کنترل آلودگی هوا هم همان ابعاد و مرزهای محدوده زوج یا فرد سابق است. مرزهای این محدوده از شمال به بزرگراه همت (از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید چمران)،از سمت جنوب به بزرگراه بعثت ( از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید نواب)،از سمت شرق به بزرگراه امام علی(ع) از تقاطع شهید همت تا تقاطع بعثت) و از سمت غرب به بزرگراه شهید چمران ( از تقاطع شهید همت تا تقاطع بعثت) محدود می شود.

 20 روز تردد رایگان هم فقط جهت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا است و چنانچه رانندگان قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند باید حساب شهروندی خود را به میزان کافی شارژ و سپس تاریخ مورد نظر جهت تردد را رزرو کنند.

نرخ طرح ترافیک به عوامل مختلفی بستگی دارد و متغیر است؛ عواملی نظیر مدت بسته طرح ترافیک، وضعیت معاینه خودرو و حتی ساعت تردد. این‌ها می‌توانند قیمت طرح ترافیک را کاهش یا افزایش دهند.

در صورتی که رانندگان بخواهند طرح ترافیک یک روزه را بخرند باید ۹۸ هزار تومان علی الحساب به حساب شهرداری تهران واریز کنید. در این صورت، با در نظر گرفتن نوع معاینه فنی، وضعیت طرح ترافیک و ساعت تردد مبلغی به حساب فرد عودت داده می‌شود. اگر معاینه فنی عادی داشته باشند، بابت طرح ترافیک روزانه در نهایت تقریبا ۴۴ هزار تومان پرداخت می کنند.

حدود 5 روز از اجرای مصوبه هیات دولت می‌گذرد، اما ساعت اجرای طرح ترافیک تغییری نداشته است. برخی از رانندگان که از قضا جزو کارمندان ادارات و دستگاه‌های مختلف‌اند در خواست تغییر و کاهش ساعت اجرای طرح را دارند که در زمان مناسب قبل از اجرای طرح و بعد از اجرای آن بتوانند بدون جریمه شدن تردد کنند. اما کارشناسان شهری و برخی از مدیران شهرداری در حوزه حمل و نقل معتقدند اگر ساعت اجرای طرح کاهش یابد به ترافیک تهران افزوده خواهد شد.

 امروز درباره تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک تصمیم گیری می‌شود/ پلیس و شهرداری هر دو مخالف کاهش ساعت اجرای طرح

یک منبع آگاه در شهرداری تهران گفت: امروز درباره تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک تصمیم گیری می‌شود. پلیس و شهرداری هر دو مخالف کاهش ساعت اجرای طرح ترافیک ‌ هستند.

وی افزود: تصمیم گیری های اولیه مبنی بر افزایش طرح ترافیک و اجرای آن از ساعت 6:30 تا 19 است. البته هنوز این قضیه 100 درصد نیست چراکه قرار است تصمیم نهایی امروز در شورای ترافیک گرفته شود.

وی بیان داشت: با توجه به کاهش آمار کرونا در کشور شهروندان بیشتر می‌توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و مدیریت شهری هم برنامه‌ریزی‌های خود را به سمت توسعه و بهبود کیفیت خدمات در این بخش داشته است که برخی اجرایی شده و برخی هم بزودی محقق می‌شود.

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران نیز در این زمینه پیش از این اعلام کرد: ساعت اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا از شنبه ۲۱ خرداد تغییر نمی‌کند و مشابه قبل اجرا خواهد شد.

وی افزود: البته هفته آینده شورای ترافیک برگزار و اگر تصمیم جدید در نظر گرفته شود اعلام خواهد شد.

باید موضوع تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک به صورت جامع بررسی شود

سید محمد آقامیری، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این زمینه گفت: باید موضوع تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک به صورت جامع بررسی و پیشنهادات کامل مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: همه عوامل موثر در ایجاد ترافیک تهران باید ارزیابی شود و نظرات اکثر مردم هم احصا و با پیشنهاد کارشناسان حوزه ترافیک و حمل ونقل این قضیه ابعاد مختلف آن سنجیده شود. 

 عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: تصمیم گیری باید به صورتی باشد که هم ترافیک مدیریت و هم شهروندان در تردد دچار مشکل نشوند.

در شش ماه اول که روز‌های بلندتری داریم لازم است ساعت ترافیک تغییر کند

سردار رحیمی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ هم در این زمینه گفت: با جریان ترافیک در شش ماه اول و دوم برنامه‌های ترافیکی تغییر می‌کند و در شش ماه اول که روز‌های بلندتری داریم برای نظم دهی به رفت و آمد‌ها لازم است ساعت ترافیک تغییر کند.

به گفته علیرضا زاکانی، شهردار تهران تغییر ساعت طرح در شورای عالی ترافیک به دقت در ابعاد مختلف بررسی می شود و در مورد آن تصمصمات لازم اتخاذ خواهد شد.

تصمیم در مورد طرح روی میز اعضای شورای ترافیک تهران

شنیده‌ها حکایت از این دارد که جلسه تغییر ساعت طرح امروز با حضور دستگاه های مسوول از جمله نمایندگان شهرداری و پلیس و دیگر اعضای شورای ترافیک تهران برگزار می شود. حالا باید منتظر ماند دید ساعت طرح ثابت می‌ماند یا با افزایش دو ساعت از 6:30 تا 19 اجرایی خواهد شد؟

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *