سایر دستگاه‌ها با شهرداری برای حل معظل ترافیک و بهبود شرایط معتادان متجاهر همکاری کنند

14:49 - 22 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۸۴۷۵
شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز برگزار شد، در ادامه بخشی از آنچه در این جلسه و حواشی مربوط به آن رخ داد را می‌خوانید.

خبرگزاری میزان -  لطف‌اله فروزنده، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح «الزام شهرداری تهران در استفاده از نیروی انسانی موجود و واجد شرایط در پست‌های مدیریتی» با تأکید بر اینکه نگاه مدیریت شهری این است که از ظرفیت نیروهای داخلی استفاده شود، اظهار کرد: در مرکز تحول شهرداری ۶۰۰ نفر نیرو ارزیابی شدند و بانک اطلاعاتی مدیران، گردش شغلی و جانشین پروری در شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: شهرداری این زمینه را برای استفاده از ظرفیت های داخلی دارد و باور داریم که باید افق روشنی برای کارکنان ایجاد کنیم.

تخصیص بالغ بر ۹۲ درصد از پست‌های مدیریتی به نیروهای داخلی شهرداری

فروزنده با بیان اینکه از ۳۷۹ پست مرتبه ۴؛۱۴ تعداد ۳۷۱ پست به میزان ۹۹.۹ درصد از نیروهای داخلی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: در مرتبه ۵؛۱۵ از ۱۸۹ پست ۱۸۸ پست و در مرتبه ۶؛۱۶ نیز ۷۲ درصد از داخل منصوب شده‌اند. در مجموع می توان گفت که انتصاب ۶۴۷ نیرو به میزان ۹۲.۳ درصد از داخل مجموعه شهرداری بوده است.

وی با تأکید بر اینکه این طرح و مصوبه پشتوانه کار ماست، یادآور شد: نقش نظارتی ما را وادار می کند که مصوبات اتفاق بیفتد؛ با این طرح، شهرداری می تواند کار را دنبال کند و پیام مثبتی برای کارکنان شهرداری خواهد بود.

دولت برای حل معضل ترافیک وارد عمل شود

سوده نجفی در شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ترافیک به یک اژدهای بی شاخ و دم تبدیل شده که دنیا تهران را با آلودگی و ترافیک می شناسند، اظهار کرد: تهران ام القرای جهان اسلام است و موضوع ترافیک نیاز به مدیریت فوری برای این بحران دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تنها شهرداری تهران نمی تواند در این زمینه ورود کند و باید سایر دستگاه ها از جمله شورای عالی ترافیک وارد شود و با وجود اقداماتی که انجام داده هنوز موفق نشده است.

دیگر دستگاه‌ها در مسیر بهبود معتادان متجاهر با شرایط خاص به شهرداری کمک کنند

زهرا شمس احسان، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر گفت: باید بگوییم که شهرداری ساماندهی سالمندان بالای افراد 60 سال، افراد دارای زخم باز، نوجوانان زیر 18 سال را بر عهده گرفته که قابل تحسین است.

وی افزود: پایدارسازی در مسیر بهبود کار دشواری است و پیش بینی الزامات و اثربخشی امور موضوع مهمی است؛ برای این دسته از افراد که شهرداری مسئولیت آنها را بر عهده گرفته نیاز به توان مضاعفی است که سایر دستگاه ها نیز باید در این زمینه کمک کنند.

قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد کارمندان شهرداری در مجلس پیگیری شود

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید طرح اعلام وصول شده در مجلس شورای اسلامی در خصوص شمول قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد کارمندان شهرداری پیگیری شود و در نوبت بررسی و اولویت مجلس باشد تا کارمندان شهرداری نیز مشمول برخی آیتم های مزایا و حقوق کارمندان قرار بگیرند.


بیشتر بخوانید:

چمران: سوابق پرداخت‌های شهروندان در سامانه‌های شهرداری حذف نشده است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *