حملات اوکراین علیه دونتسک/ حداقل 5 کشته و 37 زخمی

8:30 - 25 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۲۶۶۹
حملات نیروهای اوکراین به منطقه دونتسک به کشته و زخمی شدن ده‎ها نفر منجر شده است.

خبرگزاری میزان - از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه، ارتش روسیه 201 هواپیمای جنگی اوکراینی، 130 بالگرد، 515 موشک انداز و 3 هزار و 525 تانک و سایر خودروهای زرهی را نابود کرده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، نیروهای روسیه و دونباس به پیشروی خود در بحبوحه این عملیات ادامه داده و طی هفته گذشته چندین شهر را در منطقه آزاد کردند؛ با این حال، نیروهای کی‌یف همچنان شهرهای دونتسک را با آتش توپخانه هدف قرار می‎دهند.

تنها در روز دوشنبه، در حالی که نیروهای کی‌یف منطقه را گلوله باران کردند، حداقل پنج نفر کشته و 37 نفر زخمی شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که اقدامات کی‌یف در منطقه به منزله نسل کشی است و تاکید کرد که اوکراین باید غیرنظامی و نازی زدایی شود.

درخواست سفیر روسیه از آمریکا

«آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا از این کشور خواست تا از بازی با ملت‌های برادر روسیه و اوکراین و چشم‌پوشی از نسل کشی جمعیت روسی زبان خودداری کند.

بررسی تامین تسلیحات سنگین برای کی‌یف

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو گفت که گروه تماس درباره اوکراین درباره تامین تسلیحات سنگین برای کی‌یف در نشست روز چهارشنبه در بروکسل گفت‌وگو خواهد کرد.

نگرانی معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا از استفاده بیش از حد از تحریم‌ها علیه روسیه

«والی آدیمو»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در جریان اظهاراتی درباره تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه گفت که از استفاده بیش از حد از چنین اقدامات محدودکننده‌ای نگران است.

نگرانی سازمان ملل از شرایط دونتسک

«استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل گفت که این سازمان نگرانی‌های خود را درباره وضعیت دونتسک که همچنان پرتنش است، تکرار کرد و از طرف‌های درگیر خواست تا قوانین بشردوستانه بین‌المللی را برای حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی رعایت کنند.

هشدار به خزانه داری آمریکا در پی ادامه تحریم‌های روسیه

بلومبرگ گزارش داد که شرکت مدیریت سرمایه گذاری اقیانوس آرام (PIMCO) به خزانه داری آمریکا هشدار داده است که ادامه تحریم ها علیه روسیه بر صندوق های بازنشستگی آمریکا تأثیر خواهد گذاشت.

برنامه آمریکا برای موضوع صادرات غلات اوکراین

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که آمریکا برنامه‌ای برای ساخت سیلوهای موقت در مرزهای اوکراین برای صادرات غلات دارد.

پایان آموزش نظامیان اوکراین برای استفاده از سیستم‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا

«کالین کال»، مسئول سیاست پنتاگون اعلام کرد که نیروهای اوکراینی تقریباً آموزش سیستم‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS)  را که توسط آمریکا و انگلیس تحویل داده شده است، به پایان رسانده‌اند.

برنامه آلمان در رابطه با گازپروم

دولت آلمان اعلام کرد که تصمیم گرفته است مدیریت خارجی بخش سابق گازپروم آلمان، «گازپروم آلمانیا جیامبیایچ»، را تمدید کند و برای جلوگیری از ورشکستگی به این شرکت وام بدهد.

بررسی ارسال کمک‌های جدید به اوکراین

«جولیان اسمیت»، سفیر آمریکا در ناتو اعلام کرد که آمریکا و متحدانش در طول نشست گروه تماس دفاعی در بروکسل در این هفته بررسی خواهند کرد که چه کمک های امنیتی بیشتری برای ارائه به اوکراین ارائه می کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *