موشک‌باران دونتسک از سوی نظامیان اوکراینی

8:28 - 23 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۹۳۱۰
نیروهای اوکراینی با استفاده از راکت‌های BM-21گراد دونتسک را در ساعات اولیه دوشنبه هدف قرار دادند.

خبرگزاری میزان - در پایان ماه فوریه، پس از درخواست جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای حمایت دفاعی در برابر گلوله باران نیروهای اوکراینی، روسیه عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، از آغاز عملیات روسیه در اوکراین، در مجموع 1.78 میلیون غیرنظامی در غرب روسیه به مناطق امن منتقل شده‎اند.

علاوه بر این، از اوایل ماه مارس، روسیه 29 هزار و 323 تن کمک‌های بشردوستانه از جمله اقلام ضروری، غذا، دارو و کالاهای پزشکی به اوکراینی‌ها ارائه کرده است.

تقریباً 360 تن کمک تنها در پنج روز گذشته به مردم جمهوری دونتسک و مناطق خارکف و خرسون تحویل داده شده است.

بمب‌گذاری در زاپوریژیا به 4 زخمی

چهار نفر در یک بمب‌گذاری در نزدیکی دفتر وزارت داخلی در شهر «ملیتوپل» در منطقه «زاپوریژیا» زخمی شدند که مقام‎های محلی آن را حمله تروریستی نظامیان اوکراینی توصیف کردند.

موشک باران دونتسک توسط اوکراین

مقام‎های جمهوری دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی رژیم آتش بس (JCCC) اعلام کردند که نیروهای اوکراینی با استفاده از راکت‌های  BM-21گراد دونتسک را در ساعات اولیه دوشنبه هدف قرار دادند.

از کار افتادن یک نیروگاه برق در بردیانسک

معاون امور داخلی شهر «بردیانسک»، گفت که بخش‌هایی از این شهر در جنوب شرقی «زاپوروژسکایا» پس از حمله تروریستی مشکوک به یک نیروگاه برق در تاریکی فرو رفت.

اردوغان: با پوتین گفت‌وگو خواهم کرد

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که قصد دارد در طول هفته با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه گفت‌وگوی تلفنی داشته باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *