رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان انرژی اتمی: ایران مشکلی برای ادامه تعامل با آژانس انرژی اتمی ندارد / برنامه‌ای برای سفر گروسی به ایران نداریم

20:05 - 24 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۲۴۱۶
دسته بندی: سیاست
رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر این موضوع که ایران مشکلی برای ادامه تعامل با آژانس انرژی اتمی ندارد، برنامه‌ای برای سفر گروسی به ایران وجود ندارد؛ گفت: برنامه‌ای برای سفر گروسی به ایران نداریم.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، محمد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تعاملات سازمان انرژی اتمی با توجه به بیانیه شورای حکام علیه ایران، با آژانس بین المللی انرژی اتمی چگونه خواهد بود، گفت: روابط ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان برقرار است .

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه براساس پادمان عمل می‌کنیم، گفت: برجام مواردی را به بهانه‌هایی به کشور ما تحمیل کرده و اگر قرار است، این بهانه‌ها باقی بمانند و برجام هم باشد، مسلما خلاف توافقنامه خواهد بود.

وی ادامه داد: همه باید به تمام موضوعاتی که در برجام ذکر شده، پایبند باشند.

اسلامی در این راستا تصریح کرد: نمی‌شود که بخشی از موارد در برجام را بیرون بیاورند و بگویند، این مطالب جداست و بعد نیز اعلام کنند، برجام نیز وجود دارد؛ تمامی موارد باید در کنار هم پیش برود.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: ما مشکلی برای ادامه تعامل با آژانس انرژی اتمی نداریم، البته در صورتی که آنها به تعهدات خود در برجام عمل کنند.

وی افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی باید در چارچوب پادمان کار خودش را نسبت به ما دنبال کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برنامه‌ای برای سفر به ایران دارد یا خیر، اظهار کرد: ما برنامه‌ای برای سفر وی به ایران نداریم.

انتهای‌پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *