تخریب خانه مسلمانان هندی شرکت کننده در اعتراض‌های اخیر

12:05 - 24 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۱۲۲۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
چند ایالت در هند دستور تخریب خانه مسلمانان حاضر در اعتراض‌های اخیر به اهانت به پیامبر اکرم را صادر کردند.

خبرگزاری میزان – تخریب خانه مسلمانان در چند ایالت هند به ویژه ایالت «اوتار پرادش» در پی اعتراض به اظهارات موهن ضد اسلامی چند نفر از سران حزب حاکم این کشور، در جریان است.

به گزارش «گاردین»، در روزهای گذشته بولدوزرها در شهرهای مختلف هند به راه افتاده و خانه مقام‌های مسلمانی را که در برگزاری اعتراض‌ها به اظهارات موهن سران حزب «بهاراتیا جاناتا» به عنوان حزب متبوع «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند مشارکت داشتند، تخریب کردند.

اعتراض‌ها به اظهارات موهن چند نفر از سران حزب «بهاراتیا جاناتا» در مورد پیامبر اکرم در شهرهای مختلف هند، به خشونت کشیده شد.

در جریان این اعتراض‌ها مغازه ها و وسایل نقلیه معترضان به آتش کشیده شدند. ناآرامی‌ها در «رانچی» دو کشته و صدها زخمی برجای گذاشت و پلیس صدها نفر را بازداشت کرد.

مقام‌های ایالت «اوتار پرادش» نیز دستور تخریب خانه مسلمانان متهم به دست داشتن در تظاهرات را صادر کردند.

اعتراض‌های اخیر ادامه دو هفته اعتراض پراکنده مسلمانان بود که در پی اظهارات موهن یکی از سخنگویان «بهاراتیا جاناتا» در یک مناظره تلویزیونی آغاز شد.

اظهارات مذکور سبب بروز طوفان خشم در میان 200 میلیون مسلمان هند و مسلمانان دیگر در جهان شد.

طی دو سال گذشته، سخنان خشونت آمیز درباره مسلمانان از سوی مقام‌های «بهاراتیا جاناتا» و گروه‌های افراطی هندو افزایش یافته است.

این در حالیست که «مودی» و سران حزب حاکم در مورد این تحولات سکوت کرده اند. دیگر احزاب نیز به دلیل ترس از خصومت اکثریت هندو محتاطانه رفتار کرده و از مداخله در این ماجرا خودداری کرده اند.

سران جامعه مسلمان هند در تلاش هستند که واکنش درستی داشته باشند. آن‌ها تاکید دارند که نباید با اقدام‌های تحریک آمیز وارد چرخه خشونت شده و به وجهه اسلام آسیب بزنند.

به گزارش «رویترز»، جماعت علمای هند قصد دارد با صدور فتوایی به امضای هزار نفر از مسلمانان سرشناس هندی از مسلمانان بخواهند تا از هرگونه اعتراض خشونت آمیز به نام پیامبر خودداری کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *