سرکوب مسلمانان؛ امری معمول با حمایت دولت هند

13:35 - 23 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۸۶۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سرکوب مسلمانان در هند با حمایت دولت این کشور به روندی معمول تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان – اقدام موهن اخیر در هند مبنی بر توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) با واکنش‌های گسترده‌ای در جهان همراه شده و مسلمانان در هند نیز این اقدام را محکوم کردند.

به گزارش «news9live»، مسلمانان هند با برگزاری تظاهرات گستره این اقدام را محکوم کردند.

پلیس هند بار دیگر و طبق روال معمول معترضان مسلمان را سرکوب و اقدام به بازداشت بسیاری از آنها کرد.

در «پرایاگراج اوتار پرادش»، ویدئوهایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌داد پلیس در حالی که تعدادی از معترضان را دستگیر می‌کند، با چوب آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. صحنه های مشابهی از شهرهای دیگر هند منتشر شده است.

طی سال‌های اخیر مسلمانان در هند وضعیت تلخی را سپری کرده‌اند.

اما نحوه استفاده از زبان توهین‌آمیز هنگامی که مسلمانان یا اسلام توسط مقامات حزب BJP مورد بحث قرار می‌گیرد، تداعی کننده این واقعیت است که کسانی که این کار را انجام می‌دهند، تضمینی برای مصونیت از مجازات دارند.

آنها آشکارا توسط مدیریت سیاسی که امروز بر هند حکومت می‌کند، قدرت یافته‌اند. هدف آنها فقط هندی‌های مسلمان نیستند؛ نفرت آنها علیه خود اسلام است.

علاوه بر این، آنچه اخیرا توسط دو مقام ارشد BJP انجام شد را نمی توان به صورت مجزا نگاه کرد؛ یکی از آنها، «نوین کومار جیندال» همواره به اسلام و مسلمانان توهین می‌کند.

در قلب دهلی، چندین کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده است، جلساتی ترتیب داده شده که در آن فراخوان‌های آشکار برای جنگ علیه اسلام ارائه شده است.

اما موضوع مهم‌تر این است که این اقدامات ضد اسلامی همواره از سوی دولت هند حمایت می‌شود.

در مواردی مانند تظاهرات اخیر که مسلمانان به این توهین‌ها واکنش نشان می‌دهند، اغلب این اعتراضات با سرکوب و خشونت پلیس هند مواجه می‌شود در حالی که اوباش هندو به طور معمول از هرگونه مجازاتی مصون هستند.

علاوه بر این در پاره‌ای از موارد پلیس هند در کنار آنها قرار می‌گیرد و به خشونت علیه مسلمانان می‌پردازد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *