فوتبال ایران بازیچه‌ی تصمیمات اشتباه/ نسل‌سوزی و فاجعه در کمین تیم ملی

9:46 - 23 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۹۴۲۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم ملی فوتبال ایران در شرایط بحرانی قرار دارد و با این روشی که در پیش گرفته شده است نمی‌توان آینده‌ای روشن برای آن متصور بود.

خبرگزاری میزان - تیم ملی فوتبال ایران در یکی از بدترین شب‌های خود مقابل الجزایر، حرفی برای گفتن نداشت و در دیداری دوستانه مقابل تیم نصفه‌ونیمه حریف آفریقایی با نتیجه ۲ بر یک شکست را قبول کرد. تیم دوم الجزایر متشکل از بازیکنان جوان و گمنام و در غیبت ستاره‌های مشهورش که به دلیل غیبت در جام جهانی انگیزه خاصی برای آماده‌سازی ندارند، با تسلط کامل توانست تیم اصلی ایران را در هم بشکند.

پازل این فاجعه در جایی کامل می‌شود که بدانیم 4 نفر از بازیکنان تیم ملی الجزایر یعنی آنتونی ماندریا، محمد امین توقای، حکیم زدادکه و عبدالقهار قادری اولین بازی ملی خود را مقابل ایران تجربه می‌کردند. ریاض بن عیاد در دومین بازی ملی خود موفق به گشودن دروازه ایران شد و سایر بازیکنان این تیم به جز اسماعیل بن ناصر و رشید غزال، کمتر از ۱۰ بازی ملی در کارنامه‌ی خود داشتند. ضمناً هر چقدر هم مجری و گزارشگر تلویزیونی بخواهند بن ناصر را فوق ستاره‌ی میلان و رشید غزال را ستاره‌ی ارزشمند بشیکتاش معرفی کنند باز هم مطمئنیم کلاه گشادی بر سر فوتبال ایران رفته است. این در حالی است که حسن کامرانی‌فر (دبیرکل فدراسیون فوتبال) تاکید کرده بود طبق قراردادی که با الجزایر نوشته شده این تیم از ترکیب اصلی خود مقابل ایران استفاده خواهد کرد.

حاصل بیش از ۱۰ روز حضور تیم ملی در اردوی بی‌ثمر و حتی پرهزینه قطر، یک بازی بسیار بد در فاز دفاعی و هجومی، ناهماهنگی بازیکنان و نهایتاً یک شکست عجیب و دور از انتظار بود. سوالی که در اینجا برای هر هوادار تیم ملی پیش می‌آید این است که: «تیمی که به جوانان الجزایر به سادگی می‌بازد، چگونه ظرف ۵ ماه می‌خواهد برای تقابل آبرومندانه مقابل انگلیس، آمریکا و ولز آماده شود؟»

البته در این میان نباید از تصمیمات اشتباه و لجبازی‌های اسکوچیچ نیز به سادگی گذشت که با انتخاب ترکیبی نامناسب و استفاده از بازیکنان ناآماده زمینه‌ساز این شکست شد، به سادگی گذشت.

با یک چشم بر هم زدن این 5 ماه هم سپری شده و تیم ملی روز ۳۰ آبان ۱۴۰۱ خود را مقابل مردان فوتبال انگلیس خواهد دید. آخرین فیفادی موجود در تقویم فیفا مربوط به تاریخ ۱۹ تا ۲۷ سپتامبر (۲۸ شهریور تا ۵ مهر) است و اگر به فرض موفق شویم 2 بازی خوب هم تدارک ببینیم!! همچنان از برنامه‌ریزی ایده آل و مناسب برای موفقیت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عقب هستیم و نسلی که سرشار از بازیکنان با استعداد و لژیونرهای پرتعداد است به راحتی و با بی تدبیری جمعی از مسئولان سوخته و هدر خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *