مهاجران هدف انواع سوء استفاده در مرزهای جنوبی آمریکا

9:05 - 23 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۹۳۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا همچنان بحرانی است و آنها هدف انواع سوء استفاده قرار می‌گیرند.

خبرگزاری میزان - مهاجران و پناهجویانی که در مرزهای جنوبی آمریکا حضور دارند، در نتیجه سیاست‌هایی که با هدف جلوگیری از رسیدن آنها به این کشور صورت می‌گیرد، با سوء‌استفاده و تلاش برای به دست آوردن حمایت یا وضعیت قانونی مواجه می‌شوند.

درخواست پناهندگی و دستگیری مهاجران در مکزیک در حالی افزایش یافته است که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، دسترسی به پناهندگی در مرز جنوبی این کشور را محدود می‌کند.

به گزارش «الجزیره»، دولت آمریکا علاوه بر این در سال‌های اخیر اقدام به بازداشت مهاجران و به خصوص کودکان بدون همراه  کرده و برخی کودکان را از والدینشان در مرزها جدا کرده است.

این در حالی است که گزارش‌ها از مراکز بازداشت پناهجویان در آمریکا نشان می‌دهد که وضعیت در این مراکز به شدت فاجعه‌بار و بحرانی است.

تاکنون گروه‌های حقوق بشری بسیاری در جهان این اقدام آمریکا را هدف انتقادات شدید قرار داده‌اند.

یک گروه حقوق بشری در گزارشی جدید اعلام کرد که دولت آمریکا ده‌ها هزار پناهجو را با نقض قوانین بین‌المللی و آمریکا، تنها چند هفته قبل از رسیدن تعداد زیادی از مردم به مرز جنوبی این کشور، زندانی کرده است.

سازمان «حقوق بشر اول» گفت که اداره مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE) ده‌ها هزار نفر را به جای اینکه به آنها اجازه دهد با خانواده‌ها یا حامیان مالی خود در این کشور زندگی کنند، در زندان‌ها نگه داشته است.

این گروه می‌گوید که زندانی کردن پناهجویان «غیر انسانی، غیر ضروری و اتلاف» است و مردم را بی‌جهت در معرض آسیب‌های شدید جسمی و روانی، بی توجهی پزشکی و تبعیض قرار داده است.

یک وکیل تحقیقاتی برای حفاظت از پناهندگان در این گروه و نویسنده گزارش تاکید کرد «زندانی کردن پناهجویان اساساً غیرانسانی و ظالمانه است. این کار دسترسی آنها را به نمایندگی قانونی قطع می‌کند و در معرض شرایط وحشتناک حبس قرار می‌دهد، آسیب‌های جسمی و روانی وارد می‌کند و می‌تواند برای افرادی که از آزار و شکنجه گریخته‌اند دوباره آسیب‌رسان باشد.»

این گزارش با عنوان «من اینجا یک زندانی هستم: سیاست‌های بایدن پناهجویان را حبس می‌کند» نشان می‌دهد که از زمان روی کار آمدن «جو بایدن»، پناهجویان به‌طور متوسط ​​3.7 ماه در بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *