وضعیت بحرانی مهاجران در مرزهای آمریکا

17:15 - 07 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۷۷۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ده‌هزار مهاجر در مرزهای آمریکا در وضعیت نامعلومی قرار دارند و خطرات بسیاری آنها را تهدید می‌کند.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش ها، بیش از 50 هزار مهاجر در مکزیک منتظر عبور از مرز آمریکا هستند.

به گزارش «نیویورک پست و خبرگزاری فرانسه»، چند روز پس از اینکه یک قاضی فدرال آمریکا حکم به حفظ دستور بهداشتی عنوان 42 داد، بیش از 50 هزار مهاجر در مکزیک منتظر عبور از مرز جنوبی آمریکا هستند.

خبر تعداد انبوه مهاجرانی که در سرپناه‌های آن سوی مرز آمریکا منتظرند، تنها چند روز پس از آن منتشر شد که «رابرت سامرهایز»، قاضی ناحیه «لوئیزیانا»، حکم به ادامه ماده 42 داد که از ورود مهاجران غیرقانونی به دلیل ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

این سیاست بهداشتی از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا برقرار بوده و به مقامات مرزی اجازه می‌دهد بدون بررسی درخواست پناهندگی، مهاجران را به سرعت اخراج کنند.

طی ماه‌های اخیر نیروهای مرزی آمریکا بسیاری از مهاجران را بازداشت و هزاران نفر دیگر را نیز اخراج کرده‌اند.

سال گذشته، گروه کمک‌های پزشکی پزشکان بدون مرز (MSF) هشدار داد مهاجرانی که تحت عنوان 42 به منطقه «رینوسا» اخراج می‌شوند در معرض خطر آدم ربایی و خشونت قرار دارند.

«رینوسا»، در آن سوی مرز شهر «مک آلن» تگزاس، در یکی از خشن‌ترین مناطق مکزیک قرار دارد.

مهاجرانی که به کشورشان اخراج می‌شوند با یک سفر طولانی و بالقوه خطرناک دیگر مواجه هستند.

«آنایلی فلورس»، یک امدادگر گروه پزشکان بدون مرز، در این باره می‌گوید «ابهامات زیاد و اطلاعات رسمی کمی وجود دارد. مهاجران سرگشته هستند»

در اوایل ماه می، مقامات نزدیک به دو هزار نفر از مهاجران، از جمله زنان و کودکان، را از میدانی در مرکز این شهر که ماه‌ها در آن اردو زده بودند، بیرون کردند.

مقامات مهاجرتی آمریکا در سال مالی 2021 نزدیک به دو میلیون برخورد با مهاجران در سراسر مرزهای این کشور را گزارش کردند که اغلب توسط مقامات به عنوان بالاترین رقم سالانه ثبت شده ذکر می‌شود.

در حالی که بیشتر توجه در سال 2021 بر گذرگاه‌های مرزی توسط خانواده‌ها و خردسالان بدون همراه معطوف شد؛  برخی از آنها به سختی بزرگ‌تر از کودکان نوپا بودند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *