ثبت صدها مورد خشونت پلیس یونان در 2021

15:27 - 22 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۸۶۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازرسی از پلیس یونان رشد 41 درصدی خشونت با تمرکز بر گروه‌های قومی و نژادی را در سال 2021 نشان می‌دهد.

خبرگزاری میزان – گزارش 2021 بازرسی پلیس یونان نشان می‌دهد که این نهاد در سال گذشته 308 مورد خشونت مرتکب شده است.

به گزارش «آتن نیوز»، از 308 مورد خشونت پلیس که در سال 2021 ثبت شد، عمده موارد سوءاستفاده پلیس از زور علیه جوانان و گروه‌های آسیب پذیر با منشا ملی، قومی و نژادی بوده اند.

دفتر بازرسی یونان اعلام کرد که دستور انجام تحقیقات انضباطی داخلی در پی گزارش‌های متعدد مبنی بر سوءاستفاده پلیس و گارد ساحلی یونان از زور صادر شد.

این دفتر همچنین اعلام کرد که عدم ارجاع این پرونده‌ها به دادگاه ناقض دستورالعملی است که توسط دادگاه اروپایی حقوق بشر تعیین شده است.

گزارش دفتر بازرسی یونان اعلام کرد که تعداد اتهام‌های عمومی مبنی بر رفتار توهین آمیز کارکنان پلیس یونان در سال 2021 نسبت به سال قبل 41 درصد رشد داشته است.

ضمن این که 62 درصد از موارد ثبت شده مربوط به آسیب فیزیکی یا سوء‌استفاده از قدرت و 14 درصد مربوط به انگیزه‌های نژادپرستانه یا تبعیض بوده است.

یک نهاد مستقل یونانی که سوءاستفاده خودسرانه پلیس از زور را بررسی می‌کند، تاکید کرد که بیشتر این حوادث به طور کامل بررسی نشده اند.

علاوه بر این بخش عمده ای از خشونت پلیس علیه جوانان و نوجوانان زیر سن قانونی بود.

به طور کلی در سال 2021 رفتار نژادپرستانه و تبعیض آمیز پلیس یونان حدود 4 درصد، استفاده غیرقانونی از سلاح 3 درصد، شکنجه 2 درصد و توهین‌های جنسیتی یک درصد رشد داشتند.

ضمن این که اکثر تخلفات انضباطی به تعلیق موقت افسران پلیس منجر شد و مجازات‌های پیشنهادی برای افسران پلیس مرتکب خشونت صرفا نمادین بودند.

در نهایت این گزارش اشاره می‌کند که در سال 2021، 21 مورد اخراج غیرقانونی پناهجویان و مهاجران به مقامات گزارش شده است.

در این موارد، قربانیان اغلب به‌درستی مصاحبه نمی‌شدند، برخی از مدارک آن‌ها گم می‌شدند و برخی حوادث به‌عنوان حوادث رخ داده در خارج از آب‌های سرزمینی یونان ارائه می‌شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *