۱۲ زندانی جرایم غیرعمد استان بوشهر با کمک خیران آزاد شدند

14:31 - 22 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۸۶۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همزمان با میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ۱۲ زندانی جرایم غیر عمد با همکاری موسسه خیریه حضرت زهرا (س) شهر چغادک از زندان مرکزی استان بوشهر آزاد شدند.

خبرگزاری میزان – علی حسن پور در برگزاری مراسم آزادی 12 زندانی استان بوشهر که با حضور خدام حرم رضوی برگزار شد با  تبریک میلاد امام رضا (ع)، اظهارکرد: کاهش جمعیت کیفری از جمله سیاست‌های مرجع قضایی است که برای تحقق آن از طریق آزادی مشروط، پابند الکترونیک و احکام جایگزین حبس تلاش می‌شود.

وی افزود: حضور و کمک خیران خیرخواه استان بوشهر در کنار تلاش ستاد دیه جهت حمایت و گرفتن رضایت از شاکیان از جمله راهکارهای مهم برای آزادی زندانیان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر بیان کرد: با توجه به این که بسیاری از مددجویان در بند ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند با این ابزارها و بویژه کمک خیران زمینه آزادی این گروه از مددجویان فراهم و موجب می‌شود تا خانواده آن‌ها که هیچ نقشی در ارتکاب جرم ندارند کمتر دچار آسیب شوند.

حسن پور در خصوص آزادی ۱۲ زندانی جرایم غیر عمد استان بوشهر، گفت: کل مبلغ بدهی این زندانیان 3 میلیارد تومان است که با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان از سوی موسسه خیریه حضرت زهرا (س) چغادک، ۳۴۰ میلیون تومان از طرف ستاد دیه و خیران و نیز پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات زمینه آزادی آنان فراهم شده است.

وی ادامه داد: ۱۱ نفر از این زندانیان مرد و یک نفر زن هستند که 8 نفر به دلیل جرایم مالی، 3 نفر پرداخت مهریه و یک نفر نیز برای پرداخت دیه در بند بوده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر، گفت: از ابتدای  سال‌‎جاری تاکنون نیز ۲۱ زندانی جرایم غیر عمد با مبلغی معادل ۲۰ میلیارد تومان بدهی که ۱۳ نفر از آنان به دلیل جرایم مالی و 8 نفر مهریه در بند بودند با پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض، ۴۰۰ میلیون تومان وام و ۲ میلیارد و گذشت شاکیان به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به آغوش خانواده بازگشتند.

وی یادآورشد: در حال حاضر نیز ۱۰۹ زندانی شامل 5 نفر زن و ۱۰۴ مرد با بدهی به مبلغ 156 میلیارد تومان چشم انتظار نگاه مهربانانه خیران تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد ۶۹ نفر به دلیل جرایم مالی، ۲ نفر دیه و ۳۸ نفر نیز مهریه در بند هستند.

توزیع ۶۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده زندانیان

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تربیتی استان بوشهر نیز گفت: در اجرای برنامه تحولی قوه قضاییه که با عنوان تحول و تعالی مطرح است همزمان با دهه کرامت و میلاد هشتمین پیشوای امامت و ولایت امام رضا (ع) ۶۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده‌های زندانیان استان بوشهر توزیع شد.

سید محتشم حسینی افزود: از این تعداد ۳۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده زندانیان شهرستان‌های بوشهر و ۳۰۰ بسته نیز در بین خانواده های دشتی و دشتستان توزیع شد.

وی اضافه کرد: ارزش هریک از این بسته‌های معیشتی شامل برنج، مرغ، روغن، ماکارونی و حبوبات معادل یک میلیون تومان است که با همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آستان قدس رضوی، موسسه خیریه حضرت زهرا (س) چغادک و خیران استان بوشهر تهیه شده است.

سرپرست اداره کل زندان‌ها واقدامات تربیتی استان بوشهر، بیان‌کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۴۶ خانواده زندانی در این استان زیر پوشش انجمن‌های حمایت زندان و کمیته امداد قرار دارند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷۶۰ خانواده در قالب انجمن‌ها و ۳۸۶ خانواده نیز به کمیته امداد معرفی شده و از خدمات حمایتی برخوردار هستند.

سرپرست اداره کل زندان‌ها واقدامات تربیتی استان بوشهر، ابراز کرد: براساس تاکید رئیس قوه قضاییه در مجازات باید فقط شخص مجرم مجازات شود و خانواده آنان به دلیل بی گناهی نباید متضرر شوند؛ براین اساس خانواده زندانیان همواره باید مورد توجه قرار گیرند.

حسینی بیان کرد: براین اساس خانواده زندانیان پس از ثبت نام و بارگذاری اطلاعات خود در سامانه حمایت از سوی مددکاران انجمن حمایت از زندانیان راستی آزمایی و وسع سنجی شده و به کنداکتورهای کمیته امداد، بهزیستی و انجمن حمایت وصل و به صورت متمرکز برای آنها شماره حساب تعریف و کمک‌ها را به صورت مستمر، موردی و در فواصل ۶ ماهه پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۸ مددجوی زندان شهرستان دشتستان در جریان بازدید رئیس کل دادگستری بوشهر آزاد شدند

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *