قتل سالانه سه هزار نفر از سوی پلیس آمریکا/ سیاهپوستان عمده قربانیان هستند

9:05 - 22 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۷۸۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت‌های پلیس آمریکا سالانه قربانیان بسیاری می‌‎گیرد اما گروه‌های اقلیتی عمده قربانیان این خشونت‌ها هستند.

خبرگزاری میزان – افسران پلیس در آمریکا به ندرت متهم به ارتکاب جنایت در قتل غیرنظامیان می‌شوند و حتی بسیار بعید است است که آنها مجرم شناخته شوند.

به گزارش «آسوشیتد پرس و ساینتیفیک امریکن»، در آمریکا افسران پلیس به طور متوسط ​​حدود سه نفر را در روز هدف گلوله قرار داده و به قتل می‌رسانند که این رقم نزدیک به مجموع سالانه سایر کشورهای ثروتمند است.

با این وجود اطلاعات مربوط به این برخوردهای مرگبار پلیس آمریکا به سختی به دست می‌آید.

این پرونده‌ها و موارد دیگر سؤالاتی را درباره تاثیر سوگیری‌های نژادی در استفاده پلیس در سراسر آمریکا از نیروی مرگبار ایجاد کرده است.

بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده و همچنین اطلاعات به دست آمده، پلیس آمریکا به طور نامتناسبی به غیرنظامیان سیاه‌پوست و سایر گروه‌های اقلیتی تیراندازی می‌کند.

اگرچه پایگاه‌های اطلاعاتی هنوز ناقص هستند، اما به وضوح نشان می‌دهند که استفاده افسران پلیس آمریکا از نیروی مرگبار بسیار رایج‌تر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌شد.

تمامی موارد استفاده از نیروی مرگبار و خشن به مرگ منجر نمی‌شود و نتایج یک تحقیق نشان داده که به ازای هر فردی که بین سال‌های 2010 و 2016 به ضرب گلوله پلیس آمریکا کشته شده است، افسران به دو نفر دیگر نیز شلیک کرده‌اند که این شلیک‌ها به مرگ ختم نشده است.

تعداد واقعی شهروندانی که هر سال توسط پلیس آمریکا هدف قرار گرفته و به قتل می‎رسند  احتمالا بیش از سه هزار نفر است.

نتایج به دست آمده تصویری از نابرابری مشخص را در مورد تیراندازی‌های پلیس و نژادپرستی نشان می‌دهند؛ افراد متعلق به گروه‌های قومی اقلیت با نرخ‌های بالاتری از نظر جمعیتی هدف گلوله پلیس قرار گرفته و به قتل می‎رسند.

افراد سیاهپوست در آمریکا 2.5 برابر بیشتر از سفیدپوستان در طول زندگی خود توسط پلیس کشته می‎شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *