رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فروغی: باید به شکل بهتری آماده انتخابی المپیک شویم/ تیراندازی در جایگاهی که باید حضور ندارد

7:45 - 22 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۵۰۳۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
قهرمان تیراندازی کشورمان گفت: برای مسابقات جهانی مصر و سپس قهرمانی آسیا به شکل بهتری روند آماده‌سازی را سپری کنیم.

جواد فروغی در گفت‌وگو با میزان، درباره تعداد زیاد شرکت‌کنندگان در رقابت‌های تیراندازی جام جهانی باکو، اظهار داشت: از نظر کمی تعداد کشورهای شرکت‌کننده و تعداد ورزشکاران بسیار بالا بود، به شخصه انتظار چنین حضوری نداشتم. واقعاً در مقایسه با المپیک توکیو سطح این مسابقات بالاتر بود که نشان می‌دهد کشورها تلاش می‌کنند تا در بالاترین سطحی که برای آن‌ها فراهم شده خودشان را نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه باید بیشتر در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم، عنوان کرد: نیاز داریم در مسابقات آینده در بحث اعزام‌ها، برنامه‌ریزی و همچنین تمرینات، تلاش بیشتری صورت گیرد تا خودمان را به شکل بهتری نشان دهیم. در مجموع عملکرد بچه‌ها نسبت به برزیل افزایش محسوسی پیدا کرده بود، هر چند احساس می‌کنیم از آن نقطه مطلوب و قله‌ای که در آن باید باشیم مقداری فاصله گرفته‌ایم، اما به این شکل که بچه‌ها پیش می‌روند امیدوارم تا در رقابت‌های آینده از جمله بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و سپس قهرمانی جهان در مصر بهترین اتفاقات را رقم بزنیم.

قهرمان تیراندازی بازی‌های المپیک 2022 توکیو در پاسخ به اینکه برنامه‌های آینده تیم ملی به چه شکل است، تصریح کرد: حدود 2 ماه تا شروع مسابقات قونیه فاصله داریم، باید از این زمان استفاده کنیم و خودمان را به قله مطلوب برسانیم تا برای مسابقات جهانی مصر و سپس قهرمانی آسیا به شکل بهتری روند آماده‌سازی را سپری کنیم. ابتدا جام‌جهانی کره پیش‌روی ماست که به نظرم حضور در آنجا یک دست گرمی برای ماست تا برای مسابقات بعدی بهتر آماده شویم. در رقابت‌های مصر بحث کسب سهمیه المپیک در پیش است و باید در آنجا بهترین عملکرد را به نمایش بگذاریم. به نظرم حضور در این چند رویداد پیش درآمدی برای ارتقای سطح کمی و کیفی بچه‌ها برای بازی‌های آسیایی در سال آینده است.

فروغی در پاسخ به این سوال که حمایت‌ها از این رشته چگونه است، گفت: خداراشکر هیأت رییسه فدراسیون تیراندازی با تمام توان تلاش می‌کند تا امکانات بهتری برای ما فراهم شود، هر چند وجود برخی مشکلات قابل لمس است که با آن دست به گریبان هستند. مشکلاتی مانند محدودیت منابع مالی و همچنین تهیه سلاح و مهمات از آن جمله هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان بلند پایه انتظارات بالاتری داریم، شاید 30 یا 40 درصد انتظاراتی را که ما داریم آن‌ها برآورده کرده‌اند. متأسفانه علی‌رغم اینکه رشته ما در المپیک لیاقت خودش را نشان داد، در جایگاهی که باید باشد حضور ندارد. رشته تیراندازی از نظر پیشینه تاریخی متعلق به ماست زیرا از نظر دینی و مذهبی هم به آن تاکید شده است. از رسانه ملی درخواست دارم بیشتر به رشته تیراندازی بپردازند چه بسا این امر باعث علاقه مردم به این رشته شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *