مجمع تشخیص برخی از مواد مصوبه مجلس درباره طرح «شفافیت» را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانست

14:35 - 18 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۳۴۲۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مجمع تشخیص مصلحت برخی از مواد مصوبه مجلس در خصوص «شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها» را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانست.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی مجمع، هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه‌ای به ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، مصوبه اخیر مجلس در خصوص «شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» را از حیث انطباق با سیاست‌های کلی بررسی کرد.

در این جلسه که با حضور دبیر مجمع و اعضای هیئت عالی نظارت برگزار شد، گزارش کمیسیون نظارت و کمیسیون حقوقی قضایی مجمع تشخیص پیرامون مغایرت‌های مصوبه شفافیت با سیاست‌های کلی نظام ارائه گردید و اعضا ضمن تأکید بر ضرورت امر شفافیت، پس از بحث و بررسی پیرامون مغایرت‌های مطرح شده، با اکثریت آراء برخی از مواد مصوبه مذکور را با سیاست‌های کلی نظام مغایر دانسته که مراتب طی نامه‌ای از سوی هیئت عالی نظارت به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.


در ابتدای این جلسه، آیت الله آملی لاریجانی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی را به رهبر انقلاب، اعضای مجمع و بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفت و از خداوند متعال علو درجات وی را مسئلت کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *