نصراصفهانی: فروغی دیگر تک ستاره تیراندازی نیست/ برای رقابت و قهرمانی نیازمند فشنگ مرغوب و استاندارد هستیم

9:45 - 20 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۲۹۹۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی تپانچه گفت: دیگر جواد فروغی تک مهره نیست بلکه رسول عفتی و سجاد پورحسینی هم رشد قابل توجهی داشتند.

محسن نصراصفهانی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد ملی‌پوشان تیراندازی در رقابت‌های جام جهانی باکو، اظهار داشت: نتایج رشته تیراندازی مشخص و شفاف است و بر همین اساس امتیازی که تیراندازان از خود در رقابت‌ها به جای می‌گذارند، نشانگر وضعیت آمادگی و عملکرد آنهاست. عملکرد ملی‌پوشانی که در جام جهانی باکو به میدان رفتند، بسیار خوب و متفاوت‌تر از مسابقات برزیل بود. جواد فروغی در برزیل 572 امتیاز کسب کرد و در باکو 578 زد که این روند رو به رشد را نشان می‌دهد که ورزشکار با این رکورد به اوج آمادگی خودش نزدیک‌تر می‌شود.

سرمربی تیم ملی تپانچه با اشاره به اینکه هدف اصلی ما مسابقات باکو نبود، افزود: به منظور انتخاب و شناسایی تیم اصلی برای حضور در اولین مسابقات کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس که قرار است در مصر برگزار شود، با 4 بانو و 4 تیرانداز در بخش مردان به باکو اعزام شدیم که نفرات اصلی‌مان مشخص شدند. بر همین اساس باید با برنامه‌ریزی و اردوی برون مرزی در هانوفر یا مجارستان ملی‌پوشان بتوانند به اوج آمادگی مدنظر برسند و با تمام قوا و آمادگی بالا در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی مصر شرکت کنیم.

وی اضافه کرد: مسابقات جهانی مصر، اولین پیکارهای انتخابی و کسب سهمیه المپیک پاریس است و بالطبع تمام کشورها تلاش می‌کنند تا سهمیه بگیرند و این کار را کمی سخت‌تر می‌کند. در مسابقات بعدی کسب سهمیه چون کشورهایی که در مصر سهمیه گرفته‌اند دیگر در رقابت نخواهند بود کار راحت‌تر است. اما ما وظیفه داریم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا ملی‌پوشان با آمادگی بالا در مسابقات حاضر شوند و شانس‌‌شان را در مسابقات مصر محک بزنند.

نصراصفهانی در خصوص کمبود فشنگ و ساچمه در اردوی تیم ملی تاکید کرد: ملی‌پوشان از داشتن فشنگ و ساچمه مرغوب محروم هستند. بچه‌های تیم ملی تپانچه بانوان با سه جلسه تمرین هفته در 25 متر، به باکو اعزام شدند و عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی داشتند. هانیه رستمیان 583 زد و به فینال انفرادی راه پیدا کرد، ولی اما برای رقابت و قهرمانی در فینال نیاز به تمرین و فشنگ مرغوب و استاندارد است. در بخش سرعت هم نیاز به فشنگ خوب است که در آن بخش هم نتوانستیم مدال کسب کنیم. قطعاً با تشکیل اردوهای برون مرزی مثل هانوفر، مجارستان و کشورهای اروپایی مقدار مهمات مورد نیاز را فراهم خواهیم کرد و در نهایت ملی‌پوشان را به آمادگی مدنظر می‌رسانیم تا بتوانند نتیجه و عملکرد خیلی خوبی از خود نشان بدهند.

سرمربی تیم ملی تپانچه در خصوص طلای تیمی مردان تصریح کرد: تمام کشورها دوست دارند برای ارتقا و افزایش روحیه ورزشکاران‌شان در هر رقابتی مدال کسب کنند و همچنین محکی به عملکرد نفرات تیم‌شان زده باشند. ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های جام جهانی باکو با گذشتن از سد ایتالیای قهرمان و آلمان مدعی، مدال پرافتخاری را به دست آوردند.

وی در مورد عدم حضور تیم‌های قدرتمند در رقابت‌های جام جهانی باکو گفت: درست است که تیم‌های چین، کره‌شمالی، هند و ... در باکو نبودند، اما عملکرد و نتایج بچه‌ها بیانگر این است که حتی با وجود این کشورها، قابلیت این را داشتند که به فینال راه پیدا کنند. نتایج و عملکرد کشورهایی که در باکو شرکت نکردند، در مسابقات قبلی مشخص است. همچنین حضور در پیکارهای جام جهانی آزاد است و قطعاً اگر این کشورهای آمادگی لازم را داشتند در باکو شرکت می‌کردند.

نصراصفهانی درباره اینکه تیم یک دستی در تپانچه تیمی داریم، خاطرنشان کرد: تمام کشورها یک یا دو مهره خوب دارند. در تیم ملی تپانچه 3 نفر زبده یک دست خوب تیر می‌زنند. دیگر جواد فروغی تک مهره نیست بلکه رسول عفتی و سجاد پورحسینی هم رشد قابل توجهی داشتند. بر همین اساس تیم یک دستی داریم که باعث می‌شود ایران بتواند قهرمانی جام جهانی باکو شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *