صف‌های طولانی آمریکایی‌ها در مقابل بانک‌های مواد غذایی

9:38 - 20 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۱۷۹۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مردم آمریکا در صف طولانی بانک‌های مواد غذایی سراسر این کشور گرسنگی می‌کشند.

خبرگزاری میزان – شهرهای آمریکا شاهد صف‌های طولانی در مقابل بانک‌های مواد غذایی هستند.

به گزارش «بیزنس اینسایدر»، بالا رفتن قیمت مواد غذایی و رشد تورم سبب شد تا آمریکایی‌های زیادی به بانک‌های مواد غذایی روی بیاورند.

برخی از آن‌ها می‌گویند که تاکنون در صف بانک مواد غذایی نایستاده بودند تا این که امسال قیمت‌ها به شدت بالا رفت؛ البته برخی مواد غذایی مانند گوشت و ماکارونی در این بانک‌ها به سختی پیدا می‌شوند.

مواد غذایی یکی از اقلامی است که بیشترین تورم را در چهار ماهه اخیر در آمریکا شاهد بوده است؛ این در حالیست که افزایش همزمان هزینه‌های دیگر مانند قیمت بنزین و ... فشار مضاعفی بر خانواده‌های کم درآمد وارد کرد.

از جمله دلایل طولانی شدن صف‌های بانک‌های مواد غذایی، بیکار شدن افراد بر اثر شیوع کروناست.

بانک‌های مواد غذایی نیز در تامین مواد و اقلام مورد نیاز دچار مشکل شده اند. افزایش تورم، کاهش کمک‌های غذایی، سفارش گیری آنلاین سوپرمارکت‌ها و اختلال و تاخیر در زنجیره تامین مهم ترین مشکلاتی هستند که بانک‌های مواد غذایی با آن‌ها مواجه شده اند.

مسئولان بانک‌های مواد غذایی از کنگره آمریکا خواسته اند که هزینه‌های اضطراری دیگر را به خرید مواد غذایی روانه کند.

براساس نظرسنجی موسسه «اوربن» از هر شش بزرگسال یک نفر به غذای خیریه متکی است؛ عددی که هنوز بالاتر از سطح پیش از شیوع کروناست.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بزرگسالان سیاهپوست و اسپانیایی تبار سه برابر بیشتر از بزرگسالان سفیدپوست به بانک‌های مواد غذایی وابسته اند.

نکته قابل تامل درباره نظرسنجی مذکور این که زمان اجرای آن و داده هایش مربوط به ماه دسامبر و پیش از تاثیر تورم بر قیمت مواد غذایی است.

با وجود روند بهبود اقتصاد کلان، نرخ بیکاری سیاهپوستان تقریبا دو برابر نرخ میانگین ملی است.

گرسنگی مداوم به نشانه ای برای نابرابری گسترده تر در آمریکا تبدیل شده و سیستم غذایی خیریه این کشور برای جبران چنین نابرابری‌هایی طراحی نشده اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *