دادگاه عالی اسپانیا رئیس شرکت جاسوس افزار رژیم صهیونیستی را فراخواند

16:20 - 17 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۱۷۵۳
دادگاه عالی اسپانیا مدیر اجرایی شرکت نرم‌افزاری صهیونیستی «اِن‌اس‌او» را فراخواند تا به عنوان شاهد در پرونده جاسوسی از سیاستمداران اسپانیایی شهادت دهد.

خبرگزاری میزان - دادگاه عالی اسپانیا روز سه‌شنبه مدیر اجرایی شرکت نرم‌افزاری صهیونیستی «اِن‌اس‌او» را فراخواند تا به عنوان شاهد در پرونده جاسوسی از سیاستمداران اسپانیایی با نرم‌افزاری به نام «پگاسوس»، که توسط این شرکت ساخته شده است، شهادت دهد.

به گزارش «رویترز»، این دادگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «خوزه لوئیس کالاما»، قاضی این دادگاه برای بازجویی از مدیرعامل «ان‌اس‌او» به عنوان بخشی از کمیسیون به اصطلاح استماع برای تحقیق درباره جاسوسی از سیاستمداران در این کشور به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

قاضی مذکور پس از آن که مقام‎های دولتی اسپانیا اذعان کردند که نرم افزار پگاسوس برای جاسوسی از وزرای دولت مرکزی استفاده شده است، تحقیقاتی را آغاز کرد.

این موضوع باعث ایجاد یک بحران سیاسی در اسپانیا شد که به استعفای «پاز استبان»، رئیس سازمان اطلاعات این کشور در ماه گذشته منجر شد.

مقام های اسپانیا تایید کردند که تلفن همراه «پدرو سانچز»، نخست وزیر و «مارگاریتا روبلز»، وزیر دفاع اسپانیا، با نرم افزار جاسوسی پگاسوس هک شده است.

شرکت «ان‌اس‌او» که یک شرکت متعلق به رژیم صهیونیستی است، مدعی است که نرم افزارهای جاسوسی پگاسوس را فقط به سازمان‎های دولتی می فروشد.

در ماه آوریل، «سیتیزن لب»، ناظر امنیت سایبری کانادا اعلام کرد که تلفن های بیش از ۶۰ نفر مرتبط با استقلال طلبان کاتالونیا با استفاده از نرم افزار جاسوسی پگاسوس هک شده است.

این مرکز همچنین گزارش داد که هک ها در اواخر سال ۲۰۱۹، زمانی که پاز استبان، مسئول این آژانس بود، آغاز شد.

مقام‎های اسپانیایی، اعلام کردند «استبان» در یک جلسه پشت درهای بسته اعتراف کرده بود که آژانس او پس از دریافت مجوز قضایی، تلفن چند جدایی طلب کاتالونیا را هک کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اسپانیا پگاسوس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *