حمله هکری به تلفن‎های همراه مقام‎های ارشد اسپانیا

15:46 - 12 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۰۶۸۸
تلفن همراه نخست وزیر اسپانیا در ماه می 2021 دو بار و تلفن همراه وزیر دفاع این کشور در ماه بعد آن هدف نرم افزارهای جاسوسی قرار گرفتند.

خبرگزاری میزان - مقام‎های اسپانیایی می‎گویند که تلفن‌های همراه نخست‌ وزیر و وزیر دفاع این کشور در سال گذشته به نرم‌ افزار جاسوسی «پگاسوس»، که تنها در اختیار سازمان‌های دولتی است، آلوده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «فلیکس بولانوس»، وزیر ریاست جمهوری اسپانیا، در یک کنفرانس خبری، اعلام کرد که تلفن همراه «پدرو سانچز»، نخست وزیر این کشور در ماه می 2021 دو بار هدف نرم افزارهای جاسوسی قرار گرفت؛ همچنین تلفن همراه «مارگاریتا روبلز»، وزیر دفاع اسپانیا نیز یک بار در ماه بعد مورد هدف قرار گرفت.

به گفته وی، این حملات به جمع‌آوری حجم قابل توجهی از داده‌ها منجر شده و گزارش‌های مربوط به جزئیات حملات برای تحقیقات بیشتر به دادگاه ملی اسپانیا منتقل شده است.

«بولانوس»، ادامه داد «ما شک نداریم که این یک مداخله غیرقانونی و غیرمجاز است؛ این حملات از سازمان‎های دولتی خارجی می آید و غیر مجاز است.»

گروه کارشناسان امنیت سایبری Citizen Lab، معتقد است دولت اسپانیا تحت فشار است تا توضیح دهد که چرا تلفن‎های همراه ده‎ها نفر از افراد مرتبط با جدایی طلبان در منطقه شمال شرقی کاتالونیا بین سال های 2017 تا 2020 به «پگاسوس» آلوده شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *