سکوت اروپا در برابر آپارتاید رژیم صهیونیستی

10:01 - 17 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۰۸۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اتحادیه اروپا همواره در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی که مصداق آپارتاید است، سکوت کرده و در برخی موارد تسلیم آن می‌شود.

خبرگزاری میزان – سخنرانی ماه گذشته «روبرتا متسولا»، رئیس پارلمان اروپا، در کنست رژیم صهیونیستی ممکن است یکی از بی‌مسئولانه‌ترین سخنرانی‌هایی باشد که تا به حال از یک مقام خارجی در رابطه با این رژیم انجام می‌شود.

به گزارش «میدل ایست آی»، «متسولا» از کشور «مالت» آمده است، کشوری که به طور سنتی با مردم فلسطین اعلام همبستگی کرده و او نماینده بلوکی است که ادعا می‌کند سیاست خارجی مبتنی بر ارزش‌ها، حاکمیت قانون و مسئولیت‌پذیری را پیش می‌برد.

در عوض برعکس آن در سخنرانی رئیس پارلمان اروپا شنیده شد؛ تسلیم شدن اروپا در برابر سیاست‌های الحاق و آپارتاید رژیم صهیونیستی که توسط عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر محکوم شده است.

سخن گفتن درباره راه حل دو دولتی در پایان سخنانش این واقعیت را تغییر نداد که «متسولا» از ذکر واژه‌های «اشغال، استعمار یا الحاق» کوتاهی کرد و همچنین درباره «حقوق فلسطین، قوانین بین‌المللی یا قطعنامه‌های سازمان ملل» سخنی به میان نیاورد.

اگر اروپا همچنان از پاسخگویی ارژیم صهیونیستی به خاطر جنایات و تخلفات نظام‌مند خود اجتناب کند، وضعیت آپارتاید ادامه می‌یابد.

پیام رئیس پارلمان اروپا روشن بود؛ روابط اروپا و رژیم صهیونیستی تحت تأثیر جنایات نظام‌مند این رژیم و نقض حقوق بشر فلسطینیان قرار نخواهد گرفت.

اتحادیه اروپا روایت رژیم صهیونیستی از رویدادها در فلسطین را به طور کامل پذیرفته است.

رئیس پارلمان اروپا حتی به شهادت «شیرین ابوعاقله»، روزنامه‌نگار شبکه الجزیره که ماه گذشته توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، اشاره نکرد و هیچ درخواستی برای اجرای عدالت نکرد.

سخنرانی او تماما در مورد اطمینان دادن به رژیم صهیونیستی بود که «آپارتاید به روابط دوجانبه آسیب نمی رساند.»

متأسفانه «متسولا» در این ماموریت تنها نیست؛ هر زمان که اتحادیه اروپا هر نوع مسئولیتی را در زمینه رژیم صهیونیستی اجرا می‌کند، همیشه علیه مردم فلسطین عمل می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *