اولين جلسه شورای حفظ حقوق بيت المال در امور اراضی ملی و منابع طبيعی استان ايلام برگزار شد

21:50 - 16 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۰۵۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اولين جلسه شورای حفظ حقوق بيت المال در امور اراضی ملی و منابع طبيعی با حضور رئيس كل دادگستری و دادستان استان ایلام برگزار شد.

خبرگزاری میزان - اولين جلسه شورای حفظ حقوق بيت المال در امور اراضی ملی و منابع طبيعی با حضور رئيس كل دادگستری استان ايلام عمران عليمحمدی ، دادستان مرکز استان ایلام عبدالوهاب بخشنده به منظور جلوگیری از پدیده زمین خواری، تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی و کشاورزی و نحوه برخورد قانونی با متخلفین استان برگزار شد.

عمران علیمحمدی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مدیران عضو شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان در حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی استان بر لزوم برخورد قاطعانه و بازدارنده با ساخت و سازهای غیر مجاز و متصرفان غیر قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کردند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی اشاره و بر تسریع در اجرای طرح کاداستر و سند دار نمودن اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کردند.

عليمحمدی در ادامه فرهنگ سازی را در پيشگيری از وقوع حريق بسيار موثر دانسته و همكاری و همراهی تمامی سازمان های عضو شورای حفظ حقوق بيت المال در امور اراضی ملی و منابع طبيعی استان در پيشگيری از وقوع حريق در جنگل های استان را يك ضرورت دانستند .

دادستان عمومی و انقلاب مركز استان ايلام به ساخت و سازهای غیر مجاز در راضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی وکشاورزی اشاره و با انتقاد از بی‌توجهی متولیان موضوع به این ساخت و سازهای غیر مجاز بر ضرورت تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز تاکید کردند.

دادستان مرکز استان در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و اتخاذ تمهیدات لازم در جهت پیشگیری از وقوع حریق در مراتع و جنگل های استان را ضروری دانستند.

گفتنی است ؛در این جلسه هر کدام از اعضاء شورا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود ،راهکارهای عملی جهت برخورد با اشخاصی که مبادرت به تصرف اراضی دولتی یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی می کنند ،ارائه کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *