326 نفر از زندانیان استان فارس تحت مراقبت الکترونیک قرار گرفتند

14:26 - 16 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۹۶۹۰
مدیرکل زندان های فارس گفت: تاکنون 326 نفر از زندانیان واجد شرایط تحت مراقبت الکترونیک قرار گرفتند.

خبرگزاری میزان- نشست شورای اداری و برنامه ریزی زندان‌های فارس با حضور مدیرکل زندان‌های استان، معاونان، مسئولان ستادی، رؤسای زندان‌ها، مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان فارس در سالن کنفرانس شهید دستغیب اداره کل زندان‌ها برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های فارس در نشست شورای اداری و برنامه ریزی زندان‌های استان ضمن تبریک دهه کرامت گفت: یکی از اولویت‌های دهگانه سازمان، اشتغال زندانیان است، اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها باید توسعه یابد و مستندات در سامانه ERP ثبت شود.

اسحاق ابراهیمی با تأکید براینکه تعامل با مجموعه قضایی در جهت پیشبرد اهداف سازمانی و رسیدگی به اهداف جامعه هدف، باید مورد توجه رؤسای زندان‌ها قرار گیرد اضافه کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری، تعامل با مجموعه قضایی افزایش یابد و از قضات به منظور بازدید هدفمند از زندان‌ها دعوت به‌عمل آید.

وی گفت: از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای اخذ ارفاقات قانونی توسط مراجع قضایی استفاده شود و یکی از مطالبه شما از قضات اعطای تسهیلات قانونی باشد.

مدیرکل زندان‌های فارس اظهار کرد: آمار زندانیان بلاتکلیف بررسی و در زمینه تخفیف مجازات، اشتغال زندانیان و آزادی مشروط پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: تاکنون 326 نفر از زندانیان واجدشرایط تحت مراقبت الکترونیک قرار دارند در راستای کاهش جمعیت کیفری، با همکاری قضات، آمار استفاده از پابند الکترونیک در استان افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل زندان های فارس گفت: رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان و انتقال زندانیان به موطن خود از دیگر اولویت‌های مهم سازمان است که توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید زندانی واجد شرایط انتقال، به محل سکونتش منتقل شود.

وی یادآور شد: با مردم بودن و خدمت کردن به اقشار آسیب پذیر جامعه هدف ما در زندان‌ها، از حلاوت خاصی برخوردار است باید تلاش کنیم نگاه حمایتی به زندانیان و خانواده آنان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت گروه‌های جهادی برای رفع مشکل زندانیان و خانواده‌های آنان استفاده کنیم.

مدیرکل زندان‌های فارس اظهار کرد: با پیگیری رؤسای زندان‌ها، انجمن‌های حمایت در شهرستان‌ها تقویت و فعال شوند و درآمدزایی انجمن‌ها به‌صورت پایدار برای حمایت از خانواده‌های زیرپوشش افزایش یابد.

وی تأکید کرد: نحوه فعالیت و مدیریت در زندان‌ها به مراتب از سایر مشاغل سخت‌تر است و این مأموریت باید به نحو احسن انجام گیرد.

ابراهیمی گفت: همه کارکنان از سلامت اداری لازم برخوردارند اما پیشگیری مقدم بر برخورد است، ضروری است با حفظ و صیانت از کارکنان و استفاده از نیروهای توانمند و با انگیزه، در پیشبرد اهداف سازمانی گام برداریم و در جهت ارتقای شغلی آنان بکوشیم.

مدیرکل زندان‌های فارس یادآور شد: رئیس زندان باید هنر بکارگیری از نیروها، برای انجام امور را داشته باشد و بر همه امور زندان نظارت کند و نظارت‌ها و بازرسی‌ها به صورت هدفمند انجام شوند.

وی گفت: لازم است اجرای قانون و مقررات، سرلوحه کار مسئولان در زندان‌ها قرار گیرد و فرایندهای اصلاحی و تربیتی براساس آیین نامه جدید سازمان بازنگری شوند.

ابراهیمی افزود: هدف از زندانی کردن افراد خاطی، متنبه شدن و شرکت وی در برنامه‌های آموزشی و تربیتی و ارتقای سلامت روحی، روانی و جسمی و توانمندسازی آنان است و فعالیت‌های فرهنگی نقش اساسی در اصلاح و تربیت زندانیان داشته و باید این مهم به صورت ویژه در زندان‌های استان اجرا شوند.

ابراهیمی گفت: نظم و ارتقای امنیت یکی از اولویت‌های مهم سازمان است و با مدیریت آگاهانه، آسیب‌های زندان شناسایی و در جهت رفع آن اقدام شود و کمیته‌های امنیتی به‌صورت مستمر با حضور مسئولان زندان برگزار شوند.

مدیرکل زندان‌های فارس در ادامه گفت: غربالگری و سلامت روان زندانیان در بدو ورود، مورد توجه و تاکید قرار گیرد و وضعیت و مشکلات زندانیان بیمار به صورت جدی پیگیری و از ظرفیت قانون آیین دادرسی کیفری به منظور توقف حکم و یا مرخصی آنان استفاده شود.

وی یادآور شد: رؤسای زندان ها و مسئولان ستادی باید به دانش روز زندانبانی و قوانین و مقرارت حوزه کاری خود مسلط و آشنا باشند.

ابراهیمی گفت: درخواست‌ها و تقاضای زندانیان را روزانه بررسی و پرونده قضایی زندانیان بلاتکلیف و زندانیان مالی به صورت جدی پیگیری شود.

در ابتدای جلسه، رؤسای زندان‌ها مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح و مدیرکل، معاونان و مسئولان ستادی به سؤالات آنان پاسخ دادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *