بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان سمنان پس از ۱۰ سال به همت دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشت

10:11 - 16 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۹۲۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دادگستری استان در ادامه عرصه حمایت از تولید و کارآفرینی و اشتغال زایی یکی از کارخانه هایی که به ورطه ورشکستگی رفته و فعالیتش متوقف شده بود را شناسایی و توانست احیا کند.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبدالهی اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در دستگاه قضایی استان سمنان بر اساس سیاست‌های محول قوه قضاییه ، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری و همچنین دانش بنیان درحوزه تولید و کارآفرینی و اشتغال زایی است.

وی افزود: دادگستری استان سمنان در ادامه عرصه حمایت از تولید و کارآفرینی و اشتغال زایی یکی از کارخانه هایی که به ورطه ورشکستگی رفته و فعالیتش متوقف شده بود و حتی بخشی از ماشین آلات این کارخانه به فروش رفته بود را شناسایی و توانست احیا کند.

عبدالهی در ادامه بیان کرد: این کارخانه که در گذشته با نام کاشی سمند سمنان فعالیت داشت در سال های گذشته تعطیل شده بود که با پیگیری های به عمل آمده مدیر عامل سابق به علت ورشکستگی و نداشتن نقدینگی لازم توانایی اداره ی این شرکت را نداشته که با فراخوانی های قانونی درنتیجه سرمایه گذار جدید ورود پیدا کرد.

رئیس دادگستری استان سمنان تصریح کرد: مالک جدید سرمایه‌گذاری لازم را در این شرکت به عمل آورده و از آنجایی که عملیات تملک از سوی بانک انجام شده بود با پیگیری های بعدی، همراهی بانک با سرمایه‌گذار جدید به نتیجه رسیده و سرمایه‌گذار جدید بخشی از مبلغ مزایده را نقدا‌ً پرداخت و الباقی مبلغ مزایده به صورت اقساط در حال پرداخت است.

  • بیشتر بخوانید

وی در ادامه افزود: این کارخانه که توسط بخش خصوصی و در سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرد و حدودا تا سال ۱۳۹۰ به فعالیتش ادامه داد، پس از مدتی ورشکست شد، تا آنجا که نه تنها اثری از تولید در کارخانه دیده نمی شد بلکه برخی از تجهیزات هم توقیف و تملک شده و حتی بفروش رسید.

عبدالهی بیان کرد: مالک جدید که از تخصص و تجربه لازم جهت راه اندازی مجدد فعالیت آن کارخانه با نام جدید «کاشی هفت آسمان » برخوردار است برای راه اندازی اولیه از نیروی هایی که سابقاً در آن کارخانه فعالیت داشتند و از انگیزه و مهارت کافی برخوردار بوده دعوت بعمل آورد، که در وضعیت فعلی ۳۰ تا ۴۰ کارگر مشغول بکار هستند و تا اتمام راه اندازی که در نیمه ی دوم سال جاری انجام می شود این کارخانه با ۳۰۰ تا ۴۰۰ نیروی مشغول به کار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به همکاری دیگر دستگاه ها اشاره کرد و افزود : در جریان تعقیب احیاء این واحد تولیدی استانداری و بانک تجارت همکاری لازم را با سرمایه‌گذار داشته و خدمات بسیاری ارائه کردند که باعث شد کارخانه کاشی هفت آسمان (کاشی سمند سمنان)دوباره به چرخه فعالیت بازگردد.

عبدالهی در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در مرکز استان خود را مکلف به حمایت از واحد های تولیدی می داند تا پس از احیاء و راه اندازی نیز حمایت و پیگیری های بعدی را ادامه دهد تا آن واحدهای تولیدی متوقف نشوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *