کمک‌های مالی کاخ سفید به اوکراین و چهره بی‌خانمانی و فقر در شهرهای آمریکا

14:56 - 12 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۶۲۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کاخ سفید در ماه‌های اخیر انواع پشتیبانی‌های مالی و نظامی را روانه اوکراین کرده و این در حالی است که چهره فقر و بی‌خانمانی در شهرهای مختلف آمریکا واقعیت‌های هولناکی را آشکار می‌کند.

خبرگزاری میزان - «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، به تازگی جزئیات بسته  کمک نظامی 700 میلیون دلاری را به اوکراین اعلام کرد.

«بایدن»، یک جزئیات یک بسته تسلیحاتی جدید به ارزش 700 میلیون دلار برای اوکراین اعلام کرد که شامل سامانه‌های موشکی توپخانه با دقت بالاست که می‌تواند اهدافی را تا فاصله 80 کیلومتری (50 مایلی) با دقت هدف قرار دهد.

رئیس جمهور آمریکا طی بیانیه ای گفت «آمریکا در کنار شرکای اوکراینی خود خواهد ایستاد و به ارائه تسلیحات و تجهیزات به اوکراین برای دفاع از خود ادامه خواهد داد.»

آمریکا همچنین سامانه موشکی «سیستم موشکی توپخانه با کارایی بالا (HIMARS)» را به اوکراین ارسال می‌کند.

پنتاگون اعلام کرد که این کشور هزار سامانه «جاولین» و پرتابگر موشک به نام HIMARS را به اوکراین ارسال می‌کند.

اما این تنها بسته کمک‌های آمریکا به اوکراین نبوده و از زمان آغاز جنگ اوکراین، پشتیبانی مالی و نظامی واشنگتن از کی‌یف جریان داشته است؛ به گفته پنتاگون، از ماه فوریه، کاخ سفید حدود 4.6 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده است.

بسته اخیر به ارزش 700 میلیون دلار یازدهمین بسته کمکی است که آمریکا به اوکراین ارسال می‌کند.

«تاد بریسیل»، سخنگوی پنتاگون، می‌گوید که دولت «بایدن» از ماه فوریه، حدود 4.6 میلیارد دلار کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال کرده است.

«بریسیل»، گفت که از سال 2014 و الحاق شبه‌جزیره «کریمه» به روسیه، واشنگتن بیش از 7.3 میلیارد دلار انواع کمک‎ها را به اوکراین ارسال کرده است.

این کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که این کشور بحران‌‎های داخلی بسیاری را تجربه می‎کند؛ از افزایش بی‌سابقه قیمت سوخت تا رکورد تورم و وضعیت بی‌خانمانی.

نگاهی به وضعیت بی‌خانمانی در آمریکا واقعیت‌های هولناکی را برملا می‌کند.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که ویروس کرونا و افزایش بیکاری حدود 600 هزار آمریکایی را بی‌خانمان کرده است.

بی‌خانمانی کلی در آمریکا تنها 10 درصد در مقایسه با سال 2007 بهبود یافته است.

بی‌خانمانی در آمریکا موضوع جدیدی نیست؛ در اوایل قرن نوزدهم به دلیل اینکه پروژه‌های شهرسازی آسیب پذیرترین افراد را در معرض دید قرار دادند، این موضوع به منبع نگرانی تبدیل شد.

با بیش از نیم میلیون نفر که در وضعیت بی خانمانی زندگی می کنند، اوضاع عالی به نظر نمی رسد.

طبق اعلام اتحاد ملی برای پایان دادن به بی خانمانی، در هر شب حدود نیم میلیون بی‌خانمان در آمریکا وجود دارد و این مشکل در حال بدتر شدن است.

موضوع قابل توجه دیگر بالا رفتن سن افراد بی‌خانمان در آمریکاست؛ مطالعه‌ای که در سال 2019 روی افراد بی‌خانمان سالخورده به ریاست دانشگاه پنسیلوانیا بر اساس داده‌های سرشماری 30 ساله، انجام شده، پیش‌بینی می‌کند که جمعیت آمریکا از افراد 65 سال و بالاتر که بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند از 40 هزار نفر به 106 هزار نفر تا سال 2030 خواهد رسید و حدود سه برابر خواهد شد و این امر منجر به یک بحران بهداشت عمومی می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا اوکراین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *