مخالفت با غذای حلال؛ گام جدید غرب در کارزار اقدام‌های ضداسلامی

9:18 - 15 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۴۳۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قلعه‌های اسلام هراسی در سراسر اروپا در برابر غذای حلال مستحکم می‌شوند.

خبرگزاری میزان – در حالی که بسیاری از علمای یهودی و مسلمان، آسیب دیدن حیوان هنگام مرگ را با شرایط کتاب مقدس ناسازگار می‌بینند، تاکنون بیش از 10 کشور اروپایی ذبح و غذای حلال را ممنوع کرده اند.

به گزارش «الجزیره»، در حالی که قتل عام‌ها، شکنجه‌ها و اخراج‌های مهاجران ادعاهای حقوق بشری اروپا را به شدت لکه دار کرده است، کشورهای اروپایی مدعی هستند از زبان حیوانات مامور به تامین حقوق آن‌ها هستند.

دادگاه‌ها، سیاستمداران و دولت‌های اروپایی در چارچوب کارزار ضد اسلامی خود به بهانه «حقوق حیوانات» با ذبح اسلامی مخالفت می‌کنند؛ این در حالیست که ویدئوهای منتشر شده از کشتار رو به رشد حیواناتی مانند خوک در کشورهای اروپایی مشمئزکننده بود روش سلاخی آن‌ها را آشکار می‌کند.

در یکی از این ویدئوها که در سال 2017 در «بروکسل»، پایتخت بلژیک ثبت شده، خوک‌ها با شیوه‌های وحشیانه ای مانند غرق کردن، سوزاندن و ... در حالت هوشیاری کشته می‌شوند و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

اعتراض‌ها به این کشتار وحشیانه اتهام «نقض حقوق حیوانات» را برای کشتارگاه مربوط در پی داشت که در نهایت منجر به تعیین جریمه ای معادل 0.01 درصد درآمد سالانه اش شد.

اما تصاویری که سازمان‌های حمایت از حقوق حیوانات از به عنوان مثال، کشتار دسته جمعی و کوبیدن سر آن‌ها به سطح بتنی، استفاده از گاز مونوکسید کربن برای کشتار راسوها، شلیک‌های پی در پی به سر گاوها، چرخ کردن جوجه‌های نر زنده و وارد کردن برق به مرغ‌ها در کشورهای مختلف اروپایی، ... منتشر می‌کنند، ادامه روند نقض حقوق حیوانات در سراسر اروپا را تایید می‌کنند.

آن‌ها این جنایت‌های وحشیانه را زیر سایه قابلیت اقتصادی سرمایه گذاری و به اصطلاح کاهش زمان درد و رنج حیوانات مخفی می‌کنند. البته باید توجه داشت که در اروپا، تقریبا یک چهارم گوشت تولیدی با این روش‌های وحشیانه به عنوان زباله دور ریخته می‌شوند.

کشورهای مذکور همزمان به بهانه‌های مختلف که مهم ترین آن‌ها تامین حقوق حیوانات است، با غذای حلال مخالفت می‌کنند.

وسواس اروپا در مورد ذبح و غذای حلال در واقع نه فقط استانداردهای دوگانه اروپا در برابر اسلام بلکه تعریف مسلمانان به عنوان «دیگران» در قاره سبز را آشکار می‌کند.

قدرت‌های استعماری اروپایی در حالی ظلم به حیوانات در کشورهای به ادعای خود «غیرمتمدن» را محکوم می‌کنند که سوءاستفاده آن‌ها از انسان‌ها و حیوان‌ها در همان جغرافیا از گذشته وجود داشته و هنوز هم در جریان است.

به گزارش « bostonreview»، غذای حلال در اروپا رفته رفته به هدفی برای سیاست‌های ضد اسلامی تبدیل می‌شود.

ادعایی که در سال‌های اخیر به شکل روزافزونی در اروپا مطرح می‌شود، این است که غذای حلال باعث ایجاد تفرقه بین شهروندان، نقض اصول حقوق حیوانات و نفوذ پنهانی اسلام به جامعه غربی می‌شود.

این ادعاها بسته به سیاست‌های پسااستعماری و ضداسلامی در هر کشور تغییر می‌کند و همیشه این گونه نبود.

نخستین موج مهاجران مسلمان که پس از جنگ جهانی دوم به اروپا رسیدند، راه‌های کمی برای اطمینان از حلال بودن غذای خود داشتند اما از دهه 1980 نسل جدیدی از مسلمانان پدید آمدند که بیشتر درصدد اطمینان از حلال بودن غذایشان بودند.

در واقع باید گفت که ذبح و غذای حلال دیگر نه آیینی در میان گروه‌های فرهنگی و مذهبی که تنشی میان دیدگاه‌های مذهبی و سکولار است.

نتیجه گیری

مصرف غذای حلال در بین مصرف کنندگان به ویژه مسلمانان در سطح جهان از آسیا گرفته تا آمریکا، از اروپا گرفته تا آفریقا افزایش یافته و بررسی‌ها نشان دهنده پتانسیل بالای غذای حلال در سطح جهان است.

جهان نزدیک به 2 میلیارد مسلمان دارد که هزینه غذای حلال آن‌ها تا سال 2020 به هزار و 400 میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود که این مقدار تا سال 2050 بیش از 10 برابر رشد کند و به 15 هزار میلیارد دلار برسد.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی «پیو»، جمعیت مسلمانان جهان تا سال 2030 به 2.2 میلیارد نفر خواهد رسید که نشان دهنده اهمیت بازار غذای حلال است.

در حال حاضر، صنعت حلال رسماً به عنوان یک بازار جهانی به ارزش 580 میلیارد دلار در سال ثبت شده و نگرانی‌های بهداشتی و زیست محیطی غیرمسلمانان را به سمت مصرف غذای حلال سوق داده است.

جنجال آفرینی غرب پیرامون غذای حلال هرگز از رویکرد استعماری آن جدا نبوده است.

کشورهای غربی در حالی مدعی ایجاد کشورهای چند فرهنگی هستند که با استراتژی اسلام هراسانه خود و مخالفت با غذای حلال ناتوانیشان از ایجاد چند فرهنگ گرایی را نمایش دادند.

در سراسر اروپا مخالفت با غذای حلال در حال افزایش است و این امر تمرکز سیاسی لازم را برای سیاستمداران ضد اسلام فراهم می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *