رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اسلام‌ هراسی پدیده رو به رشد در جامعه فرانسه

11:06 - 07 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۷۱۹۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات دولت فرانسه در سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و اسلام هراسی در حال تبدیل شدن به امری عادی در این کشور است.

خبرگزاری میزان - راستگرایی افراطی در فرانسه امری عادی شده و همزمان سیاست‌های ضد مسلمانان توسط دولت این کشور  پیش می‌رود.

به گزارش «العربی»، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، اکنون باید با آسیبی که با جنگ علیه مسلمانان وارد کرده است مواجه شود، اما بعید است که این روند اصلاح شود.

«مکرون» به تازگی در انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه پیروز شد و چرخه مبارزاتی که در آن نژادپرستی ضد اسلامی در کانون توجه قرار گرفته بود، بسته شد.

برای مسلمانان فرانسوی، این نتایج پایانی بود بر یک کمپین مسموم، جایی که نامزدهای انتخاباتی، آنها را در کانون بحث قرار دادند و سعی داشتند در محدود کردن حقوق و آزادی‌های آنها، خود را بهتر نشان دهند.

«مکرون» پنج سال گذشته را صرف ایجاد دستور کار «مارین لوپن»، رقیب انتخاباتی خود، و جرم انگاری علیه جامعه مسلمانان کرده بود.

در نهایت، استراتژی «مکرون» در نیم دهه گذشته اساسا مسلمانان فرانسوی را به شهروندی درجه دوم تنزل داد و آنها را مجبور کرد بین دین خود و کشوری که هرگز آنها را به اندازه کافی فرانسوی تلقی نکرده است، یکی را انتخاب کنند.

با توجه به اینکه «مکرون» هرگز به نقش خود در ترویج اسلام هراسی اعتراف نکرده، این احتمال وجود دارد که لفاظی‌ها و سیاست‌های ضد اسلامی در دوره دوم ریاست جمهوری او ادامه یابد. او هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه اقدامات تبعیض آمیز قبلی خود را مجددا بررسی خواهد کرد، ارائه نکرده است.»

در چند سال گذشته، دولت مکرون مسلمانان فرانسوی را قربانی کرده تا توجه افکار عمومی را از شکست‌های خود در مدیریت اقتصاد، امنیت، آموزش و غیره دور کند.

«جرالد دارمانین»، وزیر کشور دولت «مکرون»، به تعطیلی مساجد، مدارس اسلامی، و سازمان‌های مسلمانان، از جمله CCIF، نهاد پیشرو ضد اسلام‌ هراسی در این کشور که او [دارمانین] آن را «دشمن جمهوری» می‌خواند، افتخار می‌کند.

وقتی صحبت از مهاجرت به میان می‌آید، دولت مکرون ده‌ها نفر را به بهانه مبارزه با «تروریسم» اخراج کرده و تعداد بی‌شماری را دستگیر کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *