دادستان شهرستان آبیک دستور رفع تصرف بستر و حریم رودخانه زیاران را صادر کرد

9:47 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۴۰۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک استان قزوین از اعطاء مهلت تا پایان خرداد ماه به منظور رفع تصرف و آزادسازی از بستر و حریم رودخانه زیاران خبر داد.

خبرگزاری میزان - مرتضی محمدی اظهارکرد: بر اساس گزارش شرکت آب منطقه‌ای قزوین و بررسی ها انجام شده، 62 مورد تصرف در بستر و حریم رودخانه زیاران اتفاق افتاده، که به متصرفان اخطارهای لازم داده شده است.

وی افزود: طبق بازدیدهای میدانی و گزارش‌های واصله، این تصرف‌ها به صورت ساخت و ساز، دیوارکشی، کاشت نهال و فنس کشی است و مربوط به سال های متمادی بوده و میزان تصرفات اشخاص بر اساس نظریات کارشناسی مشخص گردیده و باید بستر و حریم این رودخانه آزادسازی شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک بیان کرد: با صدور اطلاعیه از سوی شرکت آب منطقه‌ای قزوین، اخطارهای لازم به متصرفان داده شد و توصیه می شود؛ شخصاً تا پایان خرداد ماه سال جاری نسبت به رفع تصرف اقدام کنند و در غیر این صورت و پایان مهلت مذکور، شرکت آب منطقه‌ای با همراهی دستگاه قضایی و سایر دستگاه های دخیل در این حوزه و در اجرای ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب، عملیات قلع و قمع و آزادسازی 62 نقطه از رودخانه زیاران را اجرایی خواهد کرد.

محمدی تاکید کرد: رئیس قوه قضاییه در خصوص آزادسازی و رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها حساسیت و تاکید فراوان دارند و دستگاه قضایی هم با جدیت و قاطعیت ورود پیدا کرده و قطعاً با متخلفان و دست اندازان برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در پایان خاطرنشان کرد: رفع موانع و تصرفات حریم و بستر رودخانه‌های استان از برنامه‌های جدی شورای حفظ حقوق بیت المال است و این موضوع در دستور کار دادستانی آبیک نیز قرار دارد و به همه متصرفان هشدار میدهیم که در کمترین زمان برای رفع تصرفات خود اقدام نمایند و در غیر این صورت قانون نسبت به آنها اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *