فراخوان AFC برای تعیین میزبان جام ملت‌های آسیا؛ مثل همیشه خبری از ایران نخواهد بود

17:44 - 10 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۳۴۹۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی از نامزدهای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ دعوت کرده است که بازهم خبری از ایران نیست.

خبرگزاری میزان - جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قرار بود خرداد ماه ۱۴۰۲ به میزبانی چین برگزار شود، اما به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا در این کشور، مسئولان چینی از میزبانی رقابت‌ها انصراف دادند. پس از این اتفاق مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به فکر اعطای میزبانی به کشوری دیگر افتادند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز طی نامه‌ای به تمام کشورهای عضو خود، از آنها خواسته در صورت تمایل، برای میزبانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ اعلام آمادگی کنند. پس از مشخص شدن کاندیداها و بررسی صلاحیت آنها، مدیریت AFC گزارشی همراه با توصیه‌های خود را به کمیته اجرایی AFC ارائه می‌کند تا میزبان جدید جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ انتخاب شود.

از عربستان به عنوان اصلی‌ترین کاندیدای دریافت میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ یاد می‌شود، کشوری که به تازگی مراحل حذفی و فینال لیگ قهرمانان آسیا را میزبانی کرده و شانس بالایی برای دریافت میزبانی این تورنمنت دارد. قطر، ژاپن، کره جنوبی، ویتنام و استرالیا هم می‌توانند رقیبان عربستان در راه کسب این میزبانی باشند.

البته در خصوص ایران، فعلاً مسئولان فوتبال کشور درگیر دعواهای داخلی و تثبیت جایگاه مناسب فردی هستند و پس از افتضاحاتی که در لیگ قهرمانان آسیا به وجود آمد بعید است تا سال‌ها رقابتی معتبر در سطح ملی و باشگاهی در ایران برگزار شود. یادمان نرود این تورنمنت همان جام ملت‌هایی است که علی کفاشیان (رئیس سابق فدراسیون) از سال ۱۳۹۴ همواره نوید کسب میزبانی آن را می‌داد!

آخرین مهلت کشورهای آسیایی برای اعلام علاقه جهت میزبانی جام ملت های آسیا، ۹ تیر ماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *