افزایش جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در کانادا

10:54 - 12 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۳۲۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نهادهای حقوق بشری کانادا درباره افزایش جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در این کشور هشدار می‌دهند.

خبرگزاری میزان - انجمنی که نماینده جمعیت مسلمان استان «نیوفاندلند و لابرادور» در کاناداست، می‌گوید حمله اخیر که دو نوجوان محجبه مسلمان را هدف قرار داده، نشان می‌دهد که باید اقدامات بیشتری برای توقف جنایات ناشی از نفرت انجام شود.

به گزارش «سی‌بی‌اس»، انجمن مسلمانان «نیوفاندلند و لابرادور» در یک بیانیه مطبوعاتی که اخیرا منتشر شد، هشدار داد که میزان حملات نژادپرستانه در سراسر کانادا در حال افزایش است.

این بیانیه می‌گوید «در حالی که نژادپرستی و اسلام‌هراسی مطمئناً در نیوفاندلند و لابرادور مانند سایر مناطق کانادا برجسته نیست، حوادث محلی چند سال اخیر نشان می‌دهد که ما از چنین نفرت‌هایی مصون نیستیم.»

انجمن مسلمانان استان «نیوفاندلند و لابرادور» تاکید کرده است «ما به عنوان مسلمانان نیوفاندلند و لابرادور نگران هستیم. ما خواستار اقدام ملموس تر برای پیشگیری و از بین بردن جنایات نفرت انگیز نژادی و مذهبی علیه جوامع خود هستیم.»

این انجمن پس از آن بیانیه خود را منتشر کرد که طی حادثه‌ای که اخیرا روی داد، دو خواهر مسلمان نوجوان گفتند که مردی در بیرون از یک رستوران، توهین‌های نژادپرستانه‌ای را به زبان آورده و به یکی از آنها حمله کرد.

این دو خواهر محجبه مسلمان تاکید کرده‌اند که حمله اخیر به دلیل مسلمان بودن و حجاب آنها صورت گرفته است.

آنها می‌گویند این حادثه را به پلیس نیوفاندلند گزارش کردند اما پلیس اقدامی در راستای شناسایی یا متهم کردن عامل حادثه انجام نداده است.

انجمن مسلمانان «نیوفاندلند و لابرادور» در بیانیه خود تاکید کرد «همه ما می‌دانیم که اسلام‌هراسی و جنایات ناشی از نفرت در کانادا دو و یا چهار برابر شده است اما دیدن این اتفاق در نیوفاندلند کاملاً تکان دهنده بود.»

این انجمن در سال‌های اخیر شاهد افزایش جنایات از این نوع در سراسر کانادا بوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر کانادا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *