ثبت 10 مورد مرگ و میر ناشی از آبله میمون در آفریقا

10:56 - 10 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۲۴۳۲
بر اساس آخرین آمارها، 9 نفر در کنگو و یک نفر در نیجریه بر اثر ابتلا به آبله میمون جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری میزان - 9 نفر در کنگو جان خود را بر اثر ابتلا به «آبله میمون» از دست داده‎اند در حالی که نیجریه نخستین مرگ خود را در سال جاری بر اثر آخرین شیوع آبله میمون ثبت کرده است.

این در حالی است که دستکم 23 کشور همچنان با شیوع ناگهانی این بیماری دست و پنجه نرم می‎کنند.

به گزارش پایگاه «ایندیا»، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ویروس «آبله میمون» در حال حاضر به 23 کشور غیر بومی سرایت کرده و تاکنون در مجموع 257 مورد ابتلای تایید شده آزمایشگاهی و حدود 120 مورد مشکوک وجود داشته است.

«روزاموند لوئیس»، کارشناس ارشد آبله میمونی آژانس بهداشت سازمان ملل، گفت: اگرچه گسترش سریع این بیماری باعث ترس از گسترش بیشتر آن شده است، اما او انتظار ندارد صدها مورد گزارش شده تا به امروز تبدیل به یک بیماری همه گیر دیگر شود.

به گفته وی، هنوز ناشناخته های زیادی در مورد این بیماری وجود دارد، از جمله اینکه این ویروس دقیقا چگونه گسترش می‎یابد و اینکه آیا تعلیق ایمن سازی دسته جمعی آبله در دهه ها پیش ممکن است به نحوی انتقال آن را تسریع کند.

وی اظهار داشت «در حال حاضر، ما نگران یک بیماری همه گیر جهانی نیستیم؛ ما نگران این هستیم که اگر افراد اطلاعات لازم برای محافظت از خود را نداشته باشند، ممکن است از طریق قرار گرفتن در معرض خطر بالا به این بیماری مبتلا شوند.»

این کارشناس بهداشتی هشدار داد که هر کسی در معرض خطر بالقوه این بیماری است.

افزایش موارد ابتلا به «آبله میمون» گزارش شده در اروپا و آمریکا نگرانی‌هایی را در میان این کشورها ایجاد کرده است؛ بسیاری از آنها سال‌هاست که حتی یک مورد از این بیماری را ثبت نکرده اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که بیش از 250 مورد از این بیماری در بیش از 20 کشور گزارش شده که معمولاً شیوع این بیماری در آنها وجود نداشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *