با ورود دادستانی تاکستان عملیات ساخت یک ساختمان ناایمن متوقف شد

12:56 - 09 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۰۶۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان استان قزوین از توقف عملیات ساخت یک ساختمان به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز خبر داد.


خبرگزاری میزان
- حسین رجبی با اعلام خبر توقف عملیات ساخت یک ساختمان به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز با ورود دادستانی شهرستان تاکستان استان قزوین، اظهارکرد: در مکاتبه صورت گرفته از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان، عملیات ساخت یک باب ساختمان به دلیل عدم رعایت اصول ساخت و ساز ناایمن گزارش شد که بر همین اساس و به منظور بررسی ابعاد موضوع دستورات لازم صادر شد.

وی افزود: بر اساس بررسی های فنی و تخصصی از سوی دستگاه های متولی، عدم رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز در این ساختمان محرز شد و دادستانی نیز در راستای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه و به استناد (ماده 34 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان) و (ماده 37 آیین نامه اجرایی قانون مذکور) و از باب احیاء حقوق عامه (ماده 22 قانون آیین دادرسی کیفری) از عملیات اجرایی ساخت تا رفع ایرادات و نواقص با صدور دستور قضایی جلوگیری بعمل آورد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در ادامه بیان کرد: پس از رفع کامل ایرادات و رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز و با اعلام نظر اداره راه و شهرسازی شهرستان، ادامه عملیات ساخت ساختمان مذکور بلامانع خواهد بود.

رجبی همچنین هشدار داد: دستگاه های متولی در حوزه صدور پروانه، نظارت بر عملیات ساخت و ساز نباید از انجام وظایف قانونی خود در ساخت و سازها غافل شوند زیرا در صورت بروز هرگونه حادثه و ورود خسارت به جان و مال مردم، مسئول هستند و قطعاً در صورت اهمال و ترک فعل با آنها برخورد قانونی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دادستان تاکستان به شرکت‌های پیش‌فروش خودرو برای ارائه مجوز فعالیت ۱۰ روز مهلت داد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *