شکنجه نظا‌م‌مند در سیستم زندان‌های عربستان

9:04 - 09 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۰۰۱۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندانیان در سیستم زندان‌های عربستان به طور نظام‌مند هدف شکنجه و تبعیض قرار می‌گیرند.

خبرگزاری میزان - عربستان سعودی از زیرزمین کاخ سلطنتی گرفته تا هتل «ریتز کارلتون»، مردم را در مکان‌های خارق‌العاده‌ای شکنجه می‌دهد و شکنجه در زندان‌های این کشور همچنان روال عادی است.

گزارش خبری نهاد حقوق بشری  ALQST با عنوان «محرمانه و پوشیده شده: زندان‌ها و مراکز بازداشت در عربستان سعودی» به جزئیات استفاده نظام‌مند از شکنجه، انکار روند قانونی مناسب و شرایط وحشتناک در بازداشت در این کشور می‌پردازد.

شهروندانی که با پادشاهی این کشور مخالفت می‌‎کنند، احتمالا در یکی از مراکز بازداشت حداکثر امنیتی پادشاهی عربستان حبس می‌شوند.

اعترافات اجباری در طول دوره بازجویی و این اعترافات گرفته شده تحت شکنجه در دادگاه قابل قبول است. اخیرا گزارشگران مختلف سازمان ملل گزارش دادند که اطلاعاتی در مورد بدرفتاری با برخی زندانیان عقیدتی دریافت کرده‌اند.

سلطنت سعودی محیطی از ترس شدید و پارانویا ایجاد کرده است؛ مقامات سعودی بسیاری از فعالان را دستگیر کردند.

گزارش های موثقی از شکنجه پس از دستگیری آنها منتشر شده است؛ این شامل استفاده از شوک الکتریکی، ضرب و شتم، شلاق و آزار جنسی بود.

زمانی که زندانیان یا اعضای خانواده آنها مسائل مربوط به شکنجه، سوء استفاده جنسی و سهل‌انگاری پزشکی را با مقامات سعودی مطرح می‌کنند، یا حتی به سازمان‌های تحت حمایت دولت این کشور مانند کمیسیون حقوق بشر که اجازه ملاقات با زندان را دارند، شکایت می‎کنند، با انکار عمومی مواجه و یا به سادگی نادیده گرفته می‌شوند.

علاوه بر این، سازمان‌های حقوقی در عربستان به شدت سرکوب شده‌اند؛ مقامات سعودی همه معارضان سیاسی و حقوقی را تحت تعقیب یا برای آنها حک زندان صادر داده‌اند.

با وجود همه تلاش‌های مذبوحانه برای سفید کردن سابقه حقوق بشری خود در سال‌های اخیر، عربستان با ولیعهدی «محمد بن سلمان» همچنان یک کشور سرکوبگر است.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *