رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمله خشونت آمیز نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در مراسم موسوم به روز پرچم

15:04 - 08 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۹۳۲۵
شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست در چندین گروه تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تعرض کردند.

خبرگزاری میزان - از ساعت‎های اولیه روز یکشنبه تعداد زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در چندین گروه تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تعرض کردند.

به گزارش شبکه قدس، شماری از نظامیان اشغالگر صهیونیست مصلای «قبلی» در داخل مسجد الاقصی را محاصره کرده و اعتکاف کنندگان در داخل آن را مورد حمله قرار دادند.

شهرک‌نشینان اشغالگر در اقدامی خطرناک و بی‌سابقه به طور علنی در داخل مسجد الاقصی مناسک «تلمودی» را برگزار کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین با شلیک گاز اشک‌آور به سمت نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی باعث تشدید درگیری‌ها در این مکان مقدس مسلمانان شدند.

«فوزی برهوم»، سخنگوی حماس در واکنش به تنش‌ها در مسجد الاقصی گفت «مقاومت هرگز در برابر تجاوزات و جنایات اشغالگران اسرائیلی ساکت نمی‌نشیند و به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها پیام مقاومت را به خوبی دریافت نکردند.»

«محمد شلح»، از سران جهاد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت «اوضاع جاری در قدس را پیگیری می‌کنیم و ساعات پیش رو تعیین کننده خواهد بود؛ در صورت برگزاری راهپیمایی پرچم، نفتالی بنت بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد و این میخ آخر بر تابوت کابینه وی خواهد بود.»

برخی از مقامات و شخصیت‌های رژیم صهیونیستی، از جمله «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر پیشین این رژیم و همچنین چند عضو کنست در قدس اشغالی حضور یافتند.

وزارت خارجه اردن نیز بیانیه‌ای تعرض «ایتمار بن غفیر»، عضو کنست رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

در درگیری‌ها در مسجد الاقصی چند فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

«امیر بوخبوط»، خبرنگار پایگاه صهیونیستی «واللا» اعلام کرد که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی همزمان با درگیری‌های شدید در مسجد الاقصی، تمامی نیروهای هوایی، زمینی و دریایی خود را به حالت آماده‌باش کامل درآورده است.

او می‎گوید که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای تظاهرات‌های گسترده فلسطینیان در کرانه باختری و دیگر مناطق آماده می‌کند و از نزدیک پیگیر اوضاع در غزه است.

رژیم صهیونیستی به شدت نگران تهدیدات مقاومت فلسطین و احتمال حمله راکتی به اراضی اشغالی در صورت عبور راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم از محله‌های اسلامی قدس است.

در همین حال، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که مسیر برگزاری راهپیمایی پرچم تغییر نخواهد کرد و این راهپیمایی طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «نفتالی بنت» پس از برآورد اوضاع با «بنی گانتز» و «یائیر لاپید»، وزیر جنگ و وزیر خارجه این رژیم و مسئولان سرویس‌های امنیتی، تصمیم گرفته که تغییری در مسیر برگزاری راهپیمایی موسوم به پرچم ایجاد نشود.

منبع مذکور اشاره کرد که «بنت» تصمیم خود را گرفته مگر اینکه این مسئله به تشدید درگیری‌ها و برهم خوردن اوضاع امنیتی منجر شود.

پیشتر رژیم صهیونیستی سطح آماده‌باش نیروهای خود را تا درجه سه، که یک درجه قبل از اعلام حالت جنگی است، افزایش داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *