رفتار دوگانه یونان با پناهجویان

10:06 - 08 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۸۴۰۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یونان در حالی از پناهجویان اوکراینی استقبال می‌کند که دیگر پناهجویان در این کشور در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می‌برند.

خبرگزاری میزان - شورای پناهندگان سازمان ملل، آکسفام و  صندوق نجات کودکان در گزارشی از یونان به دلیل اجرای «سیستم دوگانه برای پناهندگان» انتقاد کردند.

آنها می‌گویند که واکنش دولت یونان به پناهندگان اوکراینی «در تضاد کامل با رویکرد آنها در قبال پناهجویان از کشورهای دیگر است.»

این گزارش که به طور مشترک توسط شورای پناهندگان یونان و سازمان‎های غیردولتی آکسفام و  صندوق نجات کودکان در سوم ماه می منتشر شد، تفاوت رفتار دولت یونان با پناهندگان و پناهجویان از کشورهای مختلف را بررسی می کند.

بر اساس این گزارش، استقبال از اوکراینی‌ها در تضاد کامل با رویکرد دولت یونان در قبال پناهجویان از کشورهای دیگر است، که «همچنان با موانع دسترسی به پناهندگی، پذیرش ناکافی، و مخالفت‌های خشونت‌آمیز» مواجه هستند که بر اساس سیاست بازدارندگی در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا تعریف می‌شود.

این گزارش به بررسی موضوعات مختلفی مانند ثبت نام، اسکان و دسترسی به آموزش می‌پردازد که گروه‌های مختلف پناهندگان تجربه کرده‌اند.

این گزارش می‌گوید برای خردسالانی که بدون والدین خود سفر می‌کنند و تمایل دارند اقوام یا دوستان خود را همراهی کنند، فرآیند غربالگری برای بررسی امنیت کودک و حفظ منافع آنها نامشخص و ناکافی به نظر می‌رسد.

اما با وجود برخی نارضایتی‌ها، رفتار با اوکراینی‌ها با رویکرد دولت یونان در قبال پناهجویان از کشورهای دیگر بسیار متفاوت است، که همچنان با موانع دسترسی به روند پناهندگی، پذیرش ناکافی و مخالفت‌های خشونت آمیز تعریف می‌شود.

این سازمان‌ها به «گزارش‌های متعدد دیگری از اخراج‌های خشونت‌آمیز در اوروس، در مرز زمینی یونان، از جمله کودکان و زنان باردار» اشاره می‌کنند.

 آنها می‌گویند که پناهجویان اغلب «بازداشت می شوند، هدف بدرفتاری قرار می‌گیرند، در جزایری در رودخانه‌ها رها می‌شوند و بدون دسترسی به آب، غذا، مراقبت‌های پزشکی یا هر وسیله‌ای برای گرم شدن در هوای سرد در آنجا رها می‌شوند.»

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر یونان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *