بحران شیرخشک و افشای پرده دیگری از تبعیض نژادی در آمریکا

12:35 - 07 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۷۴۴۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران کمبود شیرخشک در آمریکا بعد جدیدی از نژادپرستی سیتماتیک را در این کشور آشکار کرد.

خبرگزاری میزان – آمریکا در پی تعطیلی کارخانه‌های تولید شیرخشک در ایالت «میشیگان» از ماه فوریه تاکنون با بحران کمبود شیرخشک برای نوزادان مواجه است.

این امر خانواده‌ها را برای تامین این ماده غذایی کودکان با دشواری‌های مواجه کرد؛ ضمن این که پرده از بعد دیگری از تبعیض نژادی سیستماتیک در آمریکا نیز برداشت.

به گزارش «یاهو»، مادران رنگین پوست آمریکایی در پی بحران کمبود شیرخشک با مشکلات جدی مواجه شدند.

با وجود فواید و سودمندی‌های علمی و ثابت شده شیردهی برای نوزادان و مادران، مادران سیاهپوست آمریکایی نسبت به هر گروه نژادی دیگری کمتر به نوزادان خود شیر می‌دهند.

براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در قیاس با 85 درصد نوزادان سفیدپوستی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، 75 درصد نوزادان سیاهپوست از این امکان بهره مند هستند.

دلیل این نابرابری، سیستم‌های کارفرمایی و مراقبت‌های بهداشتی آمریکاست؛ در واقع نابرابری در سیستم‌های مذکور، سبب می‌شود تا مادران سیاهپوست به سمت استفاده از شیرخشک برای تغذیه کودکانشان سوق داده شوند.

براساس داده‌های موجود، مادران سیاهپوست زودتر از مادران دیگر گروه‌های نژادی پس از زایمان باید به محل کار خود برگردند؛ ضمن این که در محل کار نیز حمایت کمتری از جمله زمان استراحت و شیردهی یا محل نگهداری نوزاد دریافت می‌کنند.

نژادپرستی در سیستم مراقبت‌های بهداشتی آمریکا نیز چالش‌های مضاعفی برای مادران رنگین پوست ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، در ایالت‌های «تگزاس»، «می سی سی پی»، «الاباما» و «جورجیا» امکانات و مشاوره مورد نیاز برای کمک به مادران سیاهپوست شیرده وجود ندارد.

در حقیقت، در بیمارستان‌های واقع در مناطق با جمعیت بالای سیاهپوست، مادران به سمت استفاده از شیرخشک سوق داده می‌شوند.

یک کارشناس بهداشتی می‌گوید «اکنون سیستمی که بسیاری از مادران سیاهپوست را به شیرخشک وابسته کرده، آن‌ها را در بحرانی قرار داده که هیچکس مسئولیتش را نمی‌پذیرد.»

گزارش‌های دیگری نیز در مورد درد و رنج مادران اقلیت‌های نژادی در پی بروز بحران شیرخشک وجود دارند.

براساس گزارش‌های مذکور، مادران سیاهپوست و اسپانیایی تبار آمریکایی که از نرخ بالاتری از مرگ و میر در دوره بارداری رنج می‌برند، همواره بنا به دلایل مالی در تامین شیرخشک با دشواری‌هایی مواجه بودند.

اکنون آن‌ها با مشکل مضاعفی در این زمینه مواجه شده اند؛ زیرا فروشگاه‌های محل زندگی آن‌ها که عمدتا مناطق فقیرنشین است، امکان تامین شیرخشک کافی را ندارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *