استانداردهای دوگانه آمریکا در قبال پناهجویان و مهاجران

9:05 - 07 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۶۹۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جامعه آمریکا در قبال پناهجویان و مهاجران استانداردهای دوگانه به کار گفته است.

خبرگزاری میزان – آمریکایی‌ها از پناهجویان اوکراینی استقبال می‌‌کنند، اما آمریکا نه؛ آمریکایی‌ها اکثرا می‌گویند که می‌خواهند از اوکراینی‌ها استقبال کنند با این حال، در سیستم مهاجرت آمریکا، یک مانع پدیدار می‌شود: سخت است استدلال کنیم که اوکراینی‌ها باید از رفتار «ویژه» برخوردار شوند، در حالی که بسیاری از پناهجویان عمدتا غیرسفیدپوست به همان اندازه ناامید، رد شده‌اند، در شرایط غیرانسانی زندانی شده‌اند یا در شرایط غیرقابل پایانی گیر افتاده‌اند.

به گزارش «واشنگتن پست»، آمریکا باید فورا سیستم مهاجرت خود را اصلاح کند، به طوری که ارائه سریع و کارآمد پناهگاه و مجوز کار برای آسیب پذیرترین مهاجران به یک هنجار تبدیل شود، نه موضوعی خاص.

هنگامی که جنگ اوکراین در اواخر فوریه آغاز شد، اتحادیه اروپا به سرعت به پناهندگان اوکراینی حق زندگی و کار تا سه سال اعطا کرد و از آن زمان تاکنون بیش از پنج میلیون نفر را پذیرفته است. با این حال، در 24 مارس، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که این کشور تنها 100هزار نفر را جذب خواهد کرد و دولت او هنوز حتی به آن نیز دست نیافته است.

پناهجوان اوکراینی در آمریکا باید با یک سیستم مهاجرتی مقابله کنند که هدفش طرد کردن است.

کسب مجوز کار، برای مهاجرانی که به دنبال تامین هزینه زندگی خود هستند، بسیار دشوارتر است. داوری در مورد درخواست مجوز کار می‌تواند تا یک سال طول بکشد - از جمله تحت برنامه ویژه‌ای به نام وضعیت محافظت شده موقت یا TPS.

چنین تأخیرهایی باعث می‌شود که بسیاری از اوکراینی‌ها به طور غیرقانونی در مشاغل کم مهارت کار کنند، با خطر سوء استفاده، استثمار، رد درخواست های مهاجرتی آینده یا حتی مراحل اخراج مواجه شوند.

این وضعیت کشوری است که رئیس جمهور آن متعهد به حمایت از اوکراین شده است؛ علاوه بر این آمریکا چگونه می‌تواند به وعده خود به سایر مردمی که از خشونت و جنگ گریخته‌اند عمل کند؟

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا اوکراین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *