صالحی‌امیری: نمی‌توان ورزش را با چند نفر اداره کرد/ شرایط اقتضا نمی‌کند دولت و مجلس به کمک ما بیایند

12:49 - 03 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۲۴۳۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اگر بنا بر قضاوت کردن هیات اجرایی باشد من از همه محق‌تر هستم

خبرگزاری میزان - سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در مجمع فوق العاده کمیته ملی المپیک در مورد برگزاری زمان انتخابات، وضعیت فدراسیون‌ها و موضوعات دیگر صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*از همه کسانی که در این چهار سال با بنده و هیات اجرایی همراهی کردند تشکر می‌کنم چه کسانی که حامی بودند و چه کسانی که نقد کردند، از وزرای محترم هم تشکر می کنم.

*روز اول گفته‌ام و حالا هم می گویم که محوریت ورزش کشور وزیر است. نمی توان ورزش را با چند نفر اداره کرد، صالحی امیری، باید باور داشت که محور ورزش وزیر است، تلاشم این بود که در این چهار سال اخلاق و فضیلت را مقدم بر همه امور بدانم و باور کنیم ورزش قهرمانی بدون معرفت ره به جایی نمی برد.

*دلیل تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان همین است، پهلوانان نماد اخلاق و معرفت هستند، ارزش های معنوی نباید کم‌ شود و به همین دلیل موضع فرهنگ را به عنوان متن دانستم. همین یکشنبه هفته آینده قرار است از تعدادی چهره های ماندگار تجلیل شود.

*اگر بنا بر قضاوت کردن هیات اجرایی باشد من از همه محق‌تر هستم. همه اعضای هیات اجرایی، سرمایه ورزش ایران هستند. مگر در ورزش منطق داشتن معرفت، داشتن فدراسیون است؟ یعنی اگر طاهریان فدراسیون ندارد سرمایه ورزش نیست یا رحیمی فدراسیون ندارد ارزشمند نیست‌. تضعیف هر کسی در ورزش درست نیست. به اندازه کافی ورزش ایران مظلوم است و در تقسیم بودجه و مشکلات دیگر کشور  نادیده گرفته می شود.

*نه اینکه دولت و مجلس نخواهند بلکه شرایط کشور اقتضا نمی‌کند دولت و مجلس به کمک ما بیایند. تخریب چهره‌ها، پیشکسوتان و اهالی ورزش گناه نابخشودنی است. مگر می‌شود حق نصرالله سجادی، خسروی وفا، سلطانی‌فر، هاشمی‌طبا، کیومرث هاشمی و .... را نادیده گرفت؟ باید از همدیگر قدردانی کنیم نباید بین فدراسیون‌ها تفکیک بگذاریم. اگر در یک خانواده در انگ زنی انجام شود، نابود می‌شود.

*اگر بیانی، جمله ای و قضاوتی از زبان من جاری شد که حق نبود، از همه حلالیت می‌طلبم و از  همه کسانی که حق گردن من دارند طلب حلالیت دارم. من یک رای دارم و آن را مخفیانه در صندوق می اندازم‌. سخن درون خانواده ورزش نباید به بیرون منتقل شود هر بحثی دارید انجام دهید ولی بیرون از خانواده ورزش نباید کوچکترین دغدغه و ناراحتی ایجاد شود.

*حسین المسلم به تقاضای خودشان به ایران می خواست بیاید و نشست های دوره ای با کشورها دارند و از ازبکستان شروع کرده است. او طرح "شنا برای همه " را به کشورها می برد و می خواهند شنا را به آموزش و پرورش کشورها ببرند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *