رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زنان و کودکان اوکراینی در دادم باندهای قاچاق انسان در اروپا

12:07 - 03 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۲۲۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زنان و کودکان اوکراینی که از کشور خود خارج شده‌اند با خطرات بسیاری از جمله افتادن در دام باندهای قاچاق انسان قرار دارند.

خبرگزاری میزان – اخیرا کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا هشدار داده که کودکان اوکراینی در کشورهای اروپایی با خطر افتادن در دام باندهای قاچاق انسان قرار دارند.

«یلوا یوهانسون» در یک کنفرانس مطبوعاتی در «استونی» گفت که حدود نیمی از اوکراینی‌هایی که از زمان شروع جنگ به کشورهای اتحادیه اروپا رفته‌اند، کودک بوده‌اند و انتظار می‌رود «میلیون‌ها نفر دیگر» وارد اروپا شوند.

قاچاق انسان، اغلب به شکل بهره‌کشی تجاری از زنان و کودکان، یکی از تراژدی های پنهان این روزهای کودکان و زنان اوکراینی است که از کشور خود خارج شده‌اند.

دامنه این مشکل ناشناخته است و تا حدی به دلیل ماهیت مخفیانه قاچاق جنسی و جریان بی‌سابقه مردم از اوکراین به نقاط دوردست در مناطق مختلف اروپاست.

مقامات و کارشناسان هشدار داده‌اند که همه انواع قاچاق غیرقانونی زنان و دختران و سایر اشکال بهره کشی جنسی، افزایش چشمگیری داشته است.

«کاری جانستون»، مقام ارشد مبارزه با قاچاق، در یک گزارش اختصاصی هشدار داده است «مجموعا، جامعه بین‌المللی شروع به مشاهده نشانه‌هایی می‌کند که نشان می‌دهد قاچاقچیان در حال تلاش برای شکار زنان و کودکانی هستند که از اوکراین خارج می‌شوند.

«جانستون» گفت که برآورد می‌شود 90 درصد از پناهجویان اوکراینی زن و کودک هستند، زیرا دولت این کشور  به مردان 18 تا 60 ساله دستور داده تا از کشور خود خارج نشوند.

اینکه آیا آنها از برخی از بدترین اشکال استثمار در امان خواهند بود یا خیر، سوالی است که در ماه‌های اخیر مطرح شده و بسیاری از کارشناسان درباره آن هشدار داده‌اند.

بسیاری از این پناهجویان عمدتا در کشورهای اروپایی همسایه یعنی لهستان، رومانی، مجارستان، اسلواکی، چک و مولداوی وارد شده‎اند.

به گفته «یونیسف»، تقریبا نیمی از کسانی که فرار می‌کنند خردسال هستند و نیاز به حمایت بیشتر دارند، زیرا خطر بیشتری برای قربانی شدن در قاچاق و استثمار دارند.

با بدتر شدن وضعیت انسانی، کودکان به ویژه آسیب پذیر هستند؛ کودکان در معرض خطر بالای گم شدن یا تحت خشونت قرار گرفتن هستند. این شامل کودکان در موسسات، خردسالان بدون همراه، کودکان نزدیک به سن انتقال به بزرگسالی، کودکان دوره گرد یا سایر گروه‌های اقلیت یا پناهجو یا مهاجر و ساکن اوکراین می‌شود که قبل از ترک کشورهای مبدا بدون تابعیت بوده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین اروپا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *